Evenemang, seminarier och utbildning

TU utbildar och inspirerar genom egna kurser, frukostseminarier och dagar för erfarenhetsutbyte. Vi finns på bokmässan och anordnar välbesökta seminarier om aktuella mediefrågor under Almedalsveckan. Varje år arrangeras branschens konferens och tävling Årets Dagstidning i TU:s regi.

Villkor vid bokning

Anmälan är bindande. Vid återbud eller avbokning gäller följande: Avbokning som sker mellan 13 och 8 dagar före konferens/kursstart debiteras med 50 procent av priset.

Avbokning som sker 7 dagar eller senare före konferens/kursstart debiteras med 100 procent av priset. Självklart kan du skicka en ersättare om du själv får förhinder. En administrativ avgift om 300 kr tillkommer för varje ändring.

Eventuella kostnader som uppstår om en konferens/kurs/utbildning ställs in eller flyttas tar TU inte ansvar för.

TU:s frukostseminarier kan ha andra villkor som i så fall finns noterat i inbjudningstexten, och större event – som Årets Dagstidning –  har särskilda villkor för betalning och avbokning.

Frukostmöte: 9 faktorer för mer nöjda annonsörer

Vad driver kundlojalitet hos annonsörer? Hur bör mediehusen jobba för att nå sin största säljpotential? Kombinat Sälj och Media med tjänsten Voice of Customer, bjuder in TU:s medlemmar till frukostmöte den 3 maj 2018. Seminariet fokuserar på de faktorer som skapar kundlojalitet hos annonsörer.

läs mer

Affären i fokus på TU:s analys- och annonsdag

TU:s årliga analys- och annonsdag äger rum torsdagen den 25 januari 2018 på Heilo Kungsholmen, Marieberg i Stockholm. Analys- och annonsdagen är öppen för alla som är intresserade av annons- och användardata, redaktionell utveckling, kommersiell analys och medieaffären. Under dagen lyfter vi fram exempel på hur analys och data kan förstärka den redaktionella affären.

läs mer

GDPR på 5 minuter – nytt lunchseminarium!

Missade du TU:s lunchseminarium om den nya dataskyddsförordningen för en tid sedan? Ta det lugnt! Nu anordnar vi ett nytt den 10 januari. Den 25 maj 2018 ersätts personuppgiftslagen av EU:s dataskyddsförordning. Det kräver något mer än 5 minuter att förbereda ditt...

läs mer

Frukostmöte: 9 faktorer för mer nöjda annonsörer

Vad driver kundlojalitet hos annonsörer? Hur bör mediehusen jobba för att nå sin största säljpotential? Kombinat Sälj och Media med tjänsten Voice of Customer, bjuder in TU:s medlemmar till frukostmöte den 3 maj 2018. Seminariet fokuserar på de faktorer som skapar kundlojalitet hos annonsörer.

läs mer

Affären i fokus på TU:s analys- och annonsdag

TU:s årliga analys- och annonsdag äger rum torsdagen den 25 januari 2018 på Heilo Kungsholmen, Marieberg i Stockholm. Analys- och annonsdagen är öppen för alla som är intresserade av annons- och användardata, redaktionell utveckling, kommersiell analys och medieaffären. Under dagen lyfter vi fram exempel på hur analys och data kan förstärka den redaktionella affären.

läs mer

Pin It on Pinterest