Mediefakta

Mediefakta

Bodil Gidlund
Projektkoordinator
08-692 46 45 Mobil: 070-823 07 67
bodil.gidlund@tu.se

Tobias Lindberg
Chefsanalytiker
08-692 46 08 Mobil: 076-527 46 40
tobias.lindberg@tu.se

Bodil Gidlund
Projektkoordinator
08-692 46 45 Mobil: 070-823 07 67
bodil.gidlund@tu.se

Tobias Lindberg
Chefsanalytiker
08-692 46 08 Mobil: 076-527 46 40
tobias.lindberg@tu.se

 

Annonsbarometern

Kvartalsvis presenterar vi Annonsbarometern som visar mediehusens generella annonsutveckling i form av tabeller över intäkter och annonsvolym i spaltmeter. Informationen samlas in från ca 100 dagstidningar som tillhör TU:s medlemsföretag, presenteras i tabellform och finns tillgänglig enbart för medlemmarna. TU återrapporterar aggregerat till Institutet för reklam- och mediestatistik (IRM).

ikon_mediehusTU, SVENSKA MEDIEHUS

Fler än 5,5 miljoner människor läser dagstidningen varje dag. TU har samlat fakta om dem. Som app, pdf eller tryck. Ladda ner gratis här! 

Annons- och Internetbarometer Q3 2015

TU sammanställer bl a Annonsbarometern och Internetbarometern. Information samlas in från ca 100 dagstidningar som tillhör TU:s medlemsföretag. För att få tillgång till hela Annonsbarometern behöver du tillhöra ett företag som är medlem i TU. Fortsatt ökade digitala...

läs mer

Annonsbarometern Q2 och 1a halvåret 2015

TU sammanställer bl a Annonsbarometern och Internetbarometern. Information samlas in från ca 100 dagstidningar som tillhör TU:s medlemsföretag. För att få tillgång till hela Annonsbarometern behöver du tillhöra ett företag som är medlem i TU. De digitala...

läs mer

Annonsbarometern Q1 2015

Under det första kvartalet 2015 minskade den tryckta dagspressannonseringen med 13 procent jämfört med det första kvartalet 2014. Bäst klarade sig landsortspressen med ett tapp på 10,4 procent. Statistiken för hela mediemarknaden visade på en tillväxt med 0,7 procent...

läs mer

Annons- och Internetbarometer Q3 2015

TU sammanställer bl a Annonsbarometern och Internetbarometern. Information samlas in från ca 100 dagstidningar som tillhör TU:s medlemsföretag. För att få tillgång till hela Annonsbarometern behöver du tillhöra ett företag som är medlem i TU. Fortsatt ökade digitala...

läs mer

Annonsbarometern Q2 och 1a halvåret 2015

TU sammanställer bl a Annonsbarometern och Internetbarometern. Information samlas in från ca 100 dagstidningar som tillhör TU:s medlemsföretag. För att få tillgång till hela Annonsbarometern behöver du tillhöra ett företag som är medlem i TU. De digitala...

läs mer

Annonsbarometern Q1 2015

Under det första kvartalet 2015 minskade den tryckta dagspressannonseringen med 13 procent jämfört med det första kvartalet 2014. Bäst klarade sig landsortspressen med ett tapp på 10,4 procent. Statistiken för hela mediemarknaden visade på en tillväxt med 0,7 procent...

läs mer

Pin It on Pinterest