Mediefakta

Mediefakta

Bodil Gidlund
Projektkoordinator
08-692 46 45 Mobil: 070-823 07 67
bodil.gidlund@tu.se

Tobias Lindberg
Chefsanalytiker
08-692 46 08 Mobil: 076-527 46 40
tobias.lindberg@tu.se

Bodil Gidlund
Projektkoordinator
08-692 46 45 Mobil: 070-823 07 67
bodil.gidlund@tu.se

Tobias Lindberg
Chefsanalytiker
08-692 46 08 Mobil: 076-527 46 40
tobias.lindberg@tu.se

Annonsbarometern

Kvartalsvis presenterar vi Annonsbarometern som visar mediehusens generella annonsutveckling i form av tabeller över intäkter och annonsvolym i spaltmeter. Informationen samlas in från ca 100 dagstidningar som tillhör TU:s medlemsföretag, presenteras i tabellform och finns tillgänglig enbart för medlemmarna. TU återrapporterar aggregerat till Institutet för reklam- och mediestatistik (IRM).

ikon_mediehusÅtta av tio läser tidningen

78 procent av Sveriges befolkning läser dagspress under en vanlig vecka, visar studier från Nordicom. Under Branschfakta hittar du mer information eller i broschyren Medier i Sverige.

Annonsbarometern Q2 & 1:a halvåret 2016

TU sammanställer bl a Annonsbarometern och Internetbarometern. Information samlas in från ca 100 dagstidningar som tillhör TU:s medlemsföretag. För att få tillgång till hela Annonsbarometern behöver du tillhöra ett företag som är medlem i TU. Dagspressens...

läs mer

Annonsbarometer Q1 2016

TU sammanställer bl a Annonsbarometern och Internetbarometern. Information samlas in från ca 100 dagstidningar som tillhör TU:s medlemsföretag. För att få tillgång till hela Annonsbarometern behöver du tillhöra ett företag som är medlem i TU. Dagspressens...

läs mer

Annonsbarometer Q4 och helåret 2015

TU sammanställer bl a Annonsbarometern och Internetbarometern. Information samlas in från ca 100 dagstidningar som tillhör TU:s medlemsföretag. För att få tillgång till hela Annonsbarometern behöver du tillhöra ett företag som är medlem i TU. Det fjärde kvartalet 2015...

läs mer

Annons- och Internetbarometer Q3 2015

TU sammanställer bl a Annonsbarometern och Internetbarometern. Information samlas in från ca 100 dagstidningar som tillhör TU:s medlemsföretag. För att få tillgång till hela Annonsbarometern behöver du tillhöra ett företag som är medlem i TU. Fortsatt ökade digitala...

läs mer

Annonsbarometern Q2 och 1a halvåret 2015

TU sammanställer bl a Annonsbarometern och Internetbarometern. Information samlas in från ca 100 dagstidningar som tillhör TU:s medlemsföretag. För att få tillgång till hela Annonsbarometern behöver du tillhöra ett företag som är medlem i TU. De digitala...

läs mer

Annonsbarometern Q2 & 1:a halvåret 2016

TU sammanställer bl a Annonsbarometern och Internetbarometern. Information samlas in från ca 100 dagstidningar som tillhör TU:s medlemsföretag. För att få tillgång till hela Annonsbarometern behöver du tillhöra ett företag som är medlem i TU. Dagspressens...

läs mer

Annonsbarometer Q1 2016

TU sammanställer bl a Annonsbarometern och Internetbarometern. Information samlas in från ca 100 dagstidningar som tillhör TU:s medlemsföretag. För att få tillgång till hela Annonsbarometern behöver du tillhöra ett företag som är medlem i TU. Dagspressens...

läs mer

Annonsbarometer Q4 och helåret 2015

TU sammanställer bl a Annonsbarometern och Internetbarometern. Information samlas in från ca 100 dagstidningar som tillhör TU:s medlemsföretag. För att få tillgång till hela Annonsbarometern behöver du tillhöra ett företag som är medlem i TU. Det fjärde kvartalet 2015...

läs mer

Annons- och Internetbarometer Q3 2015

TU sammanställer bl a Annonsbarometern och Internetbarometern. Information samlas in från ca 100 dagstidningar som tillhör TU:s medlemsföretag. För att få tillgång till hela Annonsbarometern behöver du tillhöra ett företag som är medlem i TU. Fortsatt ökade digitala...

läs mer

Annonsbarometern Q2 och 1a halvåret 2015

TU sammanställer bl a Annonsbarometern och Internetbarometern. Information samlas in från ca 100 dagstidningar som tillhör TU:s medlemsföretag. För att få tillgång till hela Annonsbarometern behöver du tillhöra ett företag som är medlem i TU. De digitala...

läs mer

Pin It on Pinterest