Mediefakta

Mediefakta

Bodil Gidlund
Projektkoordinator
08-692 46 45 Mobil: 070-823 07 67
bodil.gidlund@tu.se

Tobias Lindberg
Chefsanalytiker
08-692 46 08 Mobil: 076-527 46 40
tobias.lindberg@tu.se

Bodil Gidlund
Projektkoordinator
08-692 46 45 Mobil: 070-823 07 67
bodil.gidlund@tu.se

Tobias Lindberg
Chefsanalytiker
08-692 46 08 Mobil: 076-527 46 40
tobias.lindberg@tu.se

Internetbarometern

TU Internetbarometer baseras på insamlade siffror från TU:s medlemsföretag och redovisar nettointäkter från morgontidningssajterna. Internetbarometern inbegriper även intäkter från mobil annonsering. Delar av insamlingen sker i samarbete med Institutet för reklam- och mediestatistik (IRM).

ikon_mediehusÅtta av tio läser tidningen

78 procent av Sveriges befolkning läser dagspress under en vanlig vecka, visar studier från Nordicom. Under Branschfakta hittar du mer information eller i broschyren Medier i Sverige.

TU Internetbarometer Q4 och helåret 2015

De digitala annonsintäkterna fortsatte växa under det fjärde kvartalet i år. Starkast ökning uppvisade landsortspressen med en tvåsiffrig ökning. Den totala morgonpressens digitala annonsintäkter ökade med 14 procent jämfört med motsvarande kvartal 2014. Detta innebar...

läs mer

TU Internetbarometer – Andra kvartalet 2015

Morgonpressens digitala annonsintäkter fortsätter öka De digitala annonsintäkterna fortsatte växa under det andra kvartalet i år. Starkast ökning uppvisade storstadspressen med en tvåsiffrig ökning. Den totala morgonpressens digitala annonsintäkter ökade med 8,2...

läs mer

TU Internetbarometer – första kvartalet 2015

Morgonpressens digitala annonsintäkter fortsätter öka   Under det första kvartalet 2015 fortsatte morgonpressens digitala annonsintäkter att öka. Takten var dock lägre än under det sista kvartalet 2014. Totalt ökade intäkterna med drygt 8 procent jämfört med...

läs mer

TU Internetbarometer Q4 och helåret 2015

De digitala annonsintäkterna fortsatte växa under det fjärde kvartalet i år. Starkast ökning uppvisade landsortspressen med en tvåsiffrig ökning. Den totala morgonpressens digitala annonsintäkter ökade med 14 procent jämfört med motsvarande kvartal 2014. Detta innebar...

läs mer

TU Internetbarometer – Andra kvartalet 2015

Morgonpressens digitala annonsintäkter fortsätter öka De digitala annonsintäkterna fortsatte växa under det andra kvartalet i år. Starkast ökning uppvisade storstadspressen med en tvåsiffrig ökning. Den totala morgonpressens digitala annonsintäkter ökade med 8,2...

läs mer

TU Internetbarometer – första kvartalet 2015

Morgonpressens digitala annonsintäkter fortsätter öka   Under det första kvartalet 2015 fortsatte morgonpressens digitala annonsintäkter att öka. Takten var dock lägre än under det sista kvartalet 2014. Totalt ökade intäkterna med drygt 8 procent jämfört med...

läs mer

Pin It on Pinterest