Mediefakta

Mediefakta

Bodil Gidlund
Projektkoordinator
08-692 46 45 Mobil: 070-823 07 67
bodil.gidlund@tu.se

Tobias Lindberg
Chefsanalytiker
08-692 46 08 Mobil: 076-527 46 40
tobias.lindberg@tu.se

Bodil Gidlund
Projektkoordinator
08-692 46 45 Mobil: 070-823 07 67
bodil.gidlund@tu.se

Tobias Lindberg
Chefsanalytiker
08-692 46 08 Mobil: 076-527 46 40
tobias.lindberg@tu.se

 

Internetbarometern

TU Internetbarometer baseras på insamlade siffror från TU:s medlemsföretag och redovisar nettointäkter från morgontidningssajterna. Internetbarometern inbegriper även intäkter från mobil annonsering. Delar av insamlingen sker i samarbete med Institutet för reklam- och mediestatistik (IRM).

ikon_mediehusTU, SVENSKA MEDIEHUS

Fler än 5,5 miljoner människor läser dagstidningen varje dag. TU har samlat fakta om dem. Som app, pdf eller tryck. Ladda ner gratis här! 

TU Internetbarometer – Andra kvartalet 2015

Morgonpressens digitala annonsintäkter fortsätter öka De digitala annonsintäkterna fortsatte växa under det andra kvartalet i år. Starkast ökning uppvisade storstadspressen med en tvåsiffrig ökning. Den totala morgonpressens digitala annonsintäkter ökade med 8,2...

läs mer

TU Internetbarometer – första kvartalet 2015

Morgonpressens digitala annonsintäkter fortsätter öka   Under det första kvartalet 2015 fortsatte morgonpressens digitala annonsintäkter att öka. Takten var dock lägre än under det sista kvartalet 2014. Totalt ökade intäkterna med drygt 8 procent jämfört med...

läs mer

TU Internetbarometer – Andra kvartalet 2015

Morgonpressens digitala annonsintäkter fortsätter öka De digitala annonsintäkterna fortsatte växa under det andra kvartalet i år. Starkast ökning uppvisade storstadspressen med en tvåsiffrig ökning. Den totala morgonpressens digitala annonsintäkter ökade med 8,2...

läs mer

TU Internetbarometer – första kvartalet 2015

Morgonpressens digitala annonsintäkter fortsätter öka   Under det första kvartalet 2015 fortsatte morgonpressens digitala annonsintäkter att öka. Takten var dock lägre än under det sista kvartalet 2014. Totalt ökade intäkterna med drygt 8 procent jämfört med...

läs mer

Pin It on Pinterest