Mediefakta

Mediefakta

Bodil Gidlund
Projektkoordinator
08-692 46 45 Mobil: 070-823 07 67
bodil.gidlund@tu.se

Tobias Lindberg
Chefsanalytiker
08-692 46 08 Mobil: 076-527 46 40
tobias.lindberg@tu.se

Bodil Gidlund
Projektkoordinator
08-692 46 45 Mobil: 070-823 07 67
bodil.gidlund@tu.se

Tobias Lindberg
Chefsanalytiker
08-692 46 08 Mobil: 076-527 46 40
tobias.lindberg@tu.se

TU bevakar marknaden

Två gånger i månaden sammanfattar vi viktiga konsument-, omvärlds- och annonstrender på mediemarknaden i vårt nyhetsbrev TU Marknadsinsikt. Nyhetsbrevet är till för att du som arbetar med redaktionell utveckling och affärsutveckling på ett medieföretag enklare ska kunna hålla koll på vad som händer på marknaden och fatta välgrundade beslut. Här på sajten uppdaterar vi sidan kontinuerligt. Du kan beställa en prenumeration av TU Marknadsinsikt här.

ikon_mediehusÅtta av tio läser tidningen

78 procent av Sveriges befolkning läser dagspress under en vanlig vecka, visar studier från Nordicom. Under Branschfakta hittar du mer information eller i broschyren Medier i Sverige.

TU Marknadsinsikt, v. 47 2017

Morgontidningarnas digitala annonsintäkter ökade med över 8 procent under årets tredje kvartal, var femte nordbo kollar av mobilen minst 50 gånger om dagen och så har Sveriges Annonsörer lanserat en ny poddvaluta. Det är tre av notiserna i veckans nyhetsbrev TU Marknadsinsikt.

läs mer

TU Marknadsinsikt, v. 45 2017

Förra året uppgick den svenska dagspressens rörelseintäkter till 16,7 miljarder kronor, etablerade nyhetsmedier dominerar nyhetsdagen och läsarintäkterna ökar i Norge. Det är tre av veckans notiser i TU Marknadsinsikt.

läs mer

TU Marknadsinsikt, v. 43 2017

Tidningen är svenskarnas vanligaste nyhetskälla online, en majoritet av dagspressens intäkter kommer från användarna och åtta av tio läser de lokala nyheterna när de öppnar morgontidningen. Det är tre av noteringarna i veckans TU Marknadsinsikt.

läs mer

TU Marknadsinsikt, v 41 2017

Tidningsannonser ökar köpimpulsen, få vill betala för stoppa annonser och ny forskning visar att en etablerad vana av att betala för snarlika produkter kan stärka mediernas digitala affär. Det är tre av notiserna i veckans nyhetsbrev TU Marknadsinsikt.

läs mer

TU Marknadsinsikt, v. 47 2017

Morgontidningarnas digitala annonsintäkter ökade med över 8 procent under årets tredje kvartal, var femte nordbo kollar av mobilen minst 50 gånger om dagen och så har Sveriges Annonsörer lanserat en ny poddvaluta. Det är tre av notiserna i veckans nyhetsbrev TU Marknadsinsikt.

läs mer

TU Marknadsinsikt, v. 45 2017

Förra året uppgick den svenska dagspressens rörelseintäkter till 16,7 miljarder kronor, etablerade nyhetsmedier dominerar nyhetsdagen och läsarintäkterna ökar i Norge. Det är tre av veckans notiser i TU Marknadsinsikt.

läs mer

TU Marknadsinsikt, v. 43 2017

Tidningen är svenskarnas vanligaste nyhetskälla online, en majoritet av dagspressens intäkter kommer från användarna och åtta av tio läser de lokala nyheterna när de öppnar morgontidningen. Det är tre av noteringarna i veckans TU Marknadsinsikt.

läs mer

TU Marknadsinsikt, v 41 2017

Tidningsannonser ökar köpimpulsen, få vill betala för stoppa annonser och ny forskning visar att en etablerad vana av att betala för snarlika produkter kan stärka mediernas digitala affär. Det är tre av notiserna i veckans nyhetsbrev TU Marknadsinsikt.

läs mer

Pin It on Pinterest