Mediefakta

Mediefakta

Bodil Gidlund
Projektkoordinator
08-692 46 45 Mobil: 070-823 07 67
bodil.gidlund@tu.se

Tobias Lindberg
Chefsanalytiker
08-692 46 08 Mobil: 076-527 46 40
tobias.lindberg@tu.se

Bodil Gidlund
Projektkoordinator
08-692 46 45 Mobil: 070-823 07 67
bodil.gidlund@tu.se

Tobias Lindberg
Chefsanalytiker
08-692 46 08 Mobil: 076-527 46 40
tobias.lindberg@tu.se

TU bevakar marknaden

Två gånger i månaden sammanfattar vi viktiga konsument-, omvärlds- och annonstrender på mediemarknaden i vårt nyhetsbrev TU Marknadsinsikt. Nyhetsbrevet är till för att du som arbetar med redaktionell utveckling och affärsutveckling på ett medieföretag enklare ska kunna hålla koll på vad som händer på marknaden och fatta välgrundade beslut. Här på sajten uppdaterar vi sidan kontinuerligt. Du kan beställa en prenumeration av TU Marknadsinsikt här.

ikon_mediehusÅtta av tio läser tidningen

78 procent av Sveriges befolkning läser dagspress under en vanlig vecka, visar studier från Nordicom. Under Branschfakta hittar du mer information eller i broschyren Medier i Sverige.

TU Marknadsinsikt, v. 8 2018

Läsarna centrala för den framtida medieaffären, fem bästa tipsen för en vassare analysstrategi och genomgång av hur nordiska mediehus jobbar med datavisualisering. Tre av notiserna i veckans TU Marknadsinsikt.

läs mer

TU Marknadsinsikt, v. 6 2018

Facebook ökar sina intäkter, etablerade medier har klara konkurrensfördelar och skillnaden mellan höger och vänster är rätt liten. Det är tre av noteringarna i veckans TU Marknadsinsikt.

läs mer

TU Marknadsinsikt, v. 2 2018

På Facebook är fungerar innehållsmarknadsföring många gånger bättre än klassiska annonser, publiken förväntar sig smarta annonser och så här det hög tid att boka plats till TU:s analysdag den 25 januari 2018. Det är tre av notiserna i årets första TU Marknadsinsikt.

läs mer

TU Marknadsinsikt, v. 8 2018

Läsarna centrala för den framtida medieaffären, fem bästa tipsen för en vassare analysstrategi och genomgång av hur nordiska mediehus jobbar med datavisualisering. Tre av notiserna i veckans TU Marknadsinsikt.

läs mer

TU Marknadsinsikt, v. 6 2018

Facebook ökar sina intäkter, etablerade medier har klara konkurrensfördelar och skillnaden mellan höger och vänster är rätt liten. Det är tre av noteringarna i veckans TU Marknadsinsikt.

läs mer

TU Marknadsinsikt, v. 2 2018

På Facebook är fungerar innehållsmarknadsföring många gånger bättre än klassiska annonser, publiken förväntar sig smarta annonser och så här det hög tid att boka plats till TU:s analysdag den 25 januari 2018. Det är tre av notiserna i årets första TU Marknadsinsikt.

läs mer

Pin It on Pinterest