Mediefakta

Mediefakta

Bodil Gidlund
Projektkoordinator
08-692 46 45 Mobil: 070-823 07 67
bodil.gidlund@tu.se

Tobias Lindberg
Chefsanalytiker
08-692 46 08 Mobil: 076-527 46 40
tobias.lindberg@tu.se

Bodil Gidlund
Projektkoordinator
08-692 46 45 Mobil: 070-823 07 67
bodil.gidlund@tu.se

Tobias Lindberg
Chefsanalytiker
08-692 46 08 Mobil: 076-527 46 40
tobias.lindberg@tu.se

 

TU bevakar marknaden

Två gånger i månaden sammanfattar vi viktiga konsument-, omvärlds- och annonstrender på mediemarknaden i vårt nyhetsbrev TU Marknadsinsikt. Nyhetsbrevet är till för att du som arbetar med redaktionell utveckling och affärsutveckling på ett medieföretag enklare ska kunna hålla koll på vad som händer på marknaden och fatta välgrundade beslut. Här på sajten uppdaterar vi sidan kontinuerligt. Du kan beställa en prenumeration av TU Marknadsinsikt här.

ikon_mediehusTU, SVENSKA MEDIEHUS

Fler än 5,5 miljoner människor läser dagstidningen varje dag. TU har samlat fakta om dem. Som app, pdf eller tryck. Ladda ner gratis här! 

TU Marknadsinsikt, v. 5 2017

Det finns ingen betalstrategi för redaktionellt innehåll som passar alla. Däremot finns det i Europa en lång rad lyckade lösningar som det går att inspireras av, visar en ny rapport från sajten Media Briefing. Dessutom om KI:s prognos, under huven på ett bilköp och om vuxnas bokläsning i TU Marknadsinsikt v. 5 2017.

läs mer

New York Times väljer läsarna

Ny utvecklingsrapport från New York Times är nu ute. Den nya rapporten fokuserar på redaktionens status i dag och hur man kan arbeta framåt. Dessutom pekar man ut prenumerationsintäkterna som vägen framåt för tidningen.

läs mer

TU Marknadsinsikt, v. 3 2017

Marknadspenetration är den viktigaste faktorn för tillväxt och reell säljökning nås bäst genom att annonsera till sällan- och icke-köpare. Dessutom är det viktigt att vara ett igenkänt varumärke för konsumenten. Och för att nå allt detta krävs räckviddsannonsering. Här är veckans TU Marknadsinsikt.

läs mer

TU Marknadsinsikt, v. 5 2017

Det finns ingen betalstrategi för redaktionellt innehåll som passar alla. Däremot finns det i Europa en lång rad lyckade lösningar som det går att inspireras av, visar en ny rapport från sajten Media Briefing. Dessutom om KI:s prognos, under huven på ett bilköp och om vuxnas bokläsning i TU Marknadsinsikt v. 5 2017.

läs mer

New York Times väljer läsarna

Ny utvecklingsrapport från New York Times är nu ute. Den nya rapporten fokuserar på redaktionens status i dag och hur man kan arbeta framåt. Dessutom pekar man ut prenumerationsintäkterna som vägen framåt för tidningen.

läs mer

TU Marknadsinsikt, v. 3 2017

Marknadspenetration är den viktigaste faktorn för tillväxt och reell säljökning nås bäst genom att annonsera till sällan- och icke-köpare. Dessutom är det viktigt att vara ett igenkänt varumärke för konsumenten. Och för att nå allt detta krävs räckviddsannonsering. Här är veckans TU Marknadsinsikt.

läs mer

Pin It on Pinterest