Mediefakta

Mediefakta

Bodil Gidlund
Projektkoordinator
08-692 46 45 Mobil: 070-823 07 67
bodil.gidlund@tu.se

Tobias Lindberg
Chefsanalytiker
08-692 46 08 Mobil: 076-527 46 40
tobias.lindberg@tu.se

Bodil Gidlund
Projektkoordinator
08-692 46 45 Mobil: 070-823 07 67
bodil.gidlund@tu.se

Tobias Lindberg
Chefsanalytiker
08-692 46 08 Mobil: 076-527 46 40
tobias.lindberg@tu.se

TU bevakar marknaden

Två gånger i månaden sammanfattar vi viktiga konsument-, omvärlds- och annonstrender på mediemarknaden i vårt nyhetsbrev TU Marknadsinsikt. Nyhetsbrevet är till för att du som arbetar med redaktionell utveckling och affärsutveckling på ett medieföretag enklare ska kunna hålla koll på vad som händer på marknaden och fatta välgrundade beslut. Här på sajten uppdaterar vi sidan kontinuerligt. Du kan beställa en prenumeration av TU Marknadsinsikt här.

ikon_mediehusÅtta av tio läser tidningen

78 procent av Sveriges befolkning läser dagspress under en vanlig vecka, visar studier från Nordicom. Under Branschfakta hittar du mer information eller i broschyren Medier i Sverige.

TU Marknadsinsikt, v. 37 2017

”Annonser mest trovärdiga i tidningar”, ”Morgonpressens digitala annonsintäkter ökade med 6 procent under andra kvartalet” och ”7 digitala medieenheter per hushåll” är tre av rubrikerna i veckans TU Marknadsinsikt. Men det handlar också om medialiserad shopping och att mobilannonser är mer effektiva än bannerannonser.

läs mer

TU Marknadsinsikt, v. 33 2017

Veckans TU Marknadsinsikt uppmärksammar bland annat effektiviteten hos annonser i nyhetsmedier, att Facebook nu på allvar lanserat sin tv-satsning och att att många användare har svårt att minnas var de läst en nyhet när de tagit del av den via sociala medier.

läs mer

TU Marknadsinsikt, v. 27 2017

Traven av rapporten är aldrig så hög som just inför sommaren. Denna vecka tipsar TU Marknadsinstikt bland annat om Reuters Institutes Digital News Report, Wan-Ifrans Innovation in News Media och gen genomgång av världens mest effektiva rubriker.

läs mer

TU Marknadsinsikt, v. 25 2017

Nya rapporter om betallösningar och betalstrategier är temat för veckans TU Marknadsinsikt. Men du hittar även rapporter om e-handelns utveckling och om att kortsiktiga affärsmål kan hämma ROI:n.

läs mer

TU Marknadsinsikt, v. 37 2017

”Annonser mest trovärdiga i tidningar”, ”Morgonpressens digitala annonsintäkter ökade med 6 procent under andra kvartalet” och ”7 digitala medieenheter per hushåll” är tre av rubrikerna i veckans TU Marknadsinsikt. Men det handlar också om medialiserad shopping och att mobilannonser är mer effektiva än bannerannonser.

läs mer

TU Marknadsinsikt, v. 33 2017

Veckans TU Marknadsinsikt uppmärksammar bland annat effektiviteten hos annonser i nyhetsmedier, att Facebook nu på allvar lanserat sin tv-satsning och att att många användare har svårt att minnas var de läst en nyhet när de tagit del av den via sociala medier.

läs mer

TU Marknadsinsikt, v. 27 2017

Traven av rapporten är aldrig så hög som just inför sommaren. Denna vecka tipsar TU Marknadsinstikt bland annat om Reuters Institutes Digital News Report, Wan-Ifrans Innovation in News Media och gen genomgång av världens mest effektiva rubriker.

läs mer

TU Marknadsinsikt, v. 25 2017

Nya rapporter om betallösningar och betalstrategier är temat för veckans TU Marknadsinsikt. Men du hittar även rapporter om e-handelns utveckling och om att kortsiktiga affärsmål kan hämma ROI:n.

läs mer

Pin It on Pinterest