Mediefakta

Mediefakta

Bodil Gidlund
Projektkoordinator
08-692 46 45 Mobil: 070-823 07 67
bodil.gidlund@tu.se

Tobias Lindberg
Chefsanalytiker
08-692 46 08 Mobil: 076-527 46 40
tobias.lindberg@tu.se

Bodil Gidlund
Projektkoordinator
08-692 46 45 Mobil: 070-823 07 67
bodil.gidlund@tu.se

Tobias Lindberg
Chefsanalytiker
08-692 46 08 Mobil: 076-527 46 40
tobias.lindberg@tu.se

TU bevakar marknaden

Två gånger i månaden sammanfattar vi viktiga konsument-, omvärlds- och annonstrender på mediemarknaden i vårt nyhetsbrev TU Marknadsinsikt. Nyhetsbrevet är till för att du som arbetar med redaktionell utveckling och affärsutveckling på ett medieföretag enklare ska kunna hålla koll på vad som händer på marknaden och fatta välgrundade beslut. Här på sajten uppdaterar vi sidan kontinuerligt. Du kan beställa en prenumeration av TU Marknadsinsikt här.

ikon_mediehusÅtta av tio läser tidningen

78 procent av Sveriges befolkning läser dagspress under en vanlig vecka, visar studier från Nordicom. Under Branschfakta hittar du mer information.

TU Marknadsinsikt, v. 9 2017

Annonser på publicistiska sajter är mer effektiva än annonser i sociala flöden, hushållen lägger 15 492 kr på medier/år och så ser Konjunkturinstitutet ett mycket ljust stämningsläge i ekonomin. Ja, det är tre nyheter ur veckans TU Marknadsinsikt.

läs mer

Så uppkopplade är Sveriges konsumenter

Sverige är en av världens mest upp- och sammankopplade marknader. Det visar årets upplaga av rapporten Connected Life från Kantar Sifo. Rapporten visar i korthet att ju mer upp- och sammankopplade konsumenterna är desto svårare är det för bolagen att visa upp ett sammanhållet och enhetligt yttre.

läs mer

TU Marknadsinstikt, v. 7 2017

Britter lägger mycket tid på att läsa nyheterna i tryckta tidningar, Mittmedia satsar på att omvandla data till journalistiska produkter och så skissar Deloitte på framtidens analysmål i den årliga rapporten Tech Trends.

läs mer

TU Marknadsinsikt, v. 9 2017

Annonser på publicistiska sajter är mer effektiva än annonser i sociala flöden, hushållen lägger 15 492 kr på medier/år och så ser Konjunkturinstitutet ett mycket ljust stämningsläge i ekonomin. Ja, det är tre nyheter ur veckans TU Marknadsinsikt.

läs mer

Så uppkopplade är Sveriges konsumenter

Sverige är en av världens mest upp- och sammankopplade marknader. Det visar årets upplaga av rapporten Connected Life från Kantar Sifo. Rapporten visar i korthet att ju mer upp- och sammankopplade konsumenterna är desto svårare är det för bolagen att visa upp ett sammanhållet och enhetligt yttre.

läs mer

TU Marknadsinstikt, v. 7 2017

Britter lägger mycket tid på att läsa nyheterna i tryckta tidningar, Mittmedia satsar på att omvandla data till journalistiska produkter och så skissar Deloitte på framtidens analysmål i den årliga rapporten Tech Trends.

läs mer

Pin It on Pinterest