TU välkomnar kulturminister Alice Bah-Kuhnkes uttalande om reklamskatten på DN.se i dag (24/8).

Och det är helt korrekt att den föregående regeringen under åtta år inte lade två strån i kors för att effektuera det avskaffande av reklamskatten man påstod sig vilja göra.

Rätt ska dock vara rätt och det är att det som nu föreslagits är en sänkning av reklamskatten med 20 miljoner fr o m 2017 och ytterligare 20 miljoner 2019 – däremot inte att avskaffa den.

– Det är bra i sig, men man ska inte låtsas att reklamskatten avskaffats – den finns alltjämt kvar, säger TU:s chefsjurist Per Hultengård.

– Och från TU anser vi att det nu är dags att ta steget fullt ut och ta bort reklamskatten i sin helhet för dagstidningarna, säger TU:s vd Jeanette Gustafsdotter.

Kontakt

Jeanette Gustafsdotter, vd
Tel: 08-692 46 90, 070-624 45 56
E-post: jeanette.gustafsdotter@tu.se

Per Hultengård, chefsjurist
Tel: 08-692 46 46, 070-815 75 29
E-post: per.hultengard@tu.se

Pin It on Pinterest

Dela artikeln?

Tryck på valfri social media för att dela, eller skriv ut med den gröna knappen.