Etik och trovärdighet

I en tid då misstron mot de traditionella medierna växer måste medierna bli ännu bättre på att förklara vad de gör och varför. Därför drar TU igång en treårig informationskampanj om medier och trovärdighet. Annonsproduktion: TU/Jamendåså

Hämta våra annonser för webb och print!

Ny annons ”Fakta”

Annonsen går att använda i bredder mellan 80 och 149 mm. Höjd 360–370 mm. Ladda ner här

Annonsen finns även för helsida (mått 251x372) att ladda ner här.

Vill du beställa vår Fakta-knapp så kan du göra det här.

 

 

 

 

 

Webbannons ”Fängelse”. Ladda ner ett paket med tre storlekar här.
Länka annonsen till: http://tu.se/standpunkt/trovardighet/jag-ar-beredd-pa-fangelse/

Annons ”Jag är beredd på fängelse”

Mejla tobias.lindberg@tu.se eller bodil.gidlund@tu.se så mejlar vi en zippad fil.

 

 

 

WEBB: Spara ner vald annons, den öppnar i ett nytt fönster. Länka webbannonsen till följande sida: http://tu.se/standpunkt/trovardighet/vi-domer-inte-vi-pixlar/.
OBS: Den nyaste annonsen finns inte ännu som webbannons.

PRINT: Annonserna går att använda i bredder mellan 80 och 149 mm. Mejla tobias.lindberg@tu.se eller bodil.gidlund@tu.se så mejlar vi en zippad pdf, cirka 2 Mb.

Vi dömer inte, vi pixlar

Var femte svensk nyhetskonsument misstror medierna. Det tar vi på största allvar. Men min tro på mediernas och journalistikens oberoende och på pressetiken är bergfast. Därför lanserar mediernas branschorganisation TU – Medier i Sverige i dagarna en...

läs mer

Ny kampanj om mediers trovärdighet

I dag inleder mediehusens branschorganisation TU en ny treårig kampanj om mediernas trovärdighet, pressetik och systemet med ansvarig utgivare. Kampanjen startar med debattartiklar och annonser i dagstidningar över hela landet. ”Var femte svensk nyhetskonsument...

läs mer

Vi dömer inte, vi pixlar

Var femte svensk nyhetskonsument misstror medierna. Det tar vi på största allvar. Men min tro på mediernas och journalistikens oberoende och på pressetiken är bergfast. Därför lanserar mediernas branschorganisation TU – Medier i Sverige i dagarna en...

läs mer

Ny kampanj om mediers trovärdighet

I dag inleder mediehusens branschorganisation TU en ny treårig kampanj om mediernas trovärdighet, pressetik och systemet med ansvarig utgivare. Kampanjen startar med debattartiklar och annonser i dagstidningar över hela landet. ”Var femte svensk nyhetskonsument...

läs mer

Pin It on Pinterest