I maj 2018 kommer EU:s nya dataskyddsförordning att ersätta personuppgiftslagen. Det betyder stora förändringar för mediebranschen. Kontrollen och kraven på hur mediehusen hanterar personuppgifter kommer att öka, till exempel på hur uppgifter lämnas till tryckerier och andra samarbetspartners. Dessutom måste mediehusen anpassa hur man samlar in personuppgifter, hur länge man sparar dem och hur man använder dem. Den som bryter mot förordningen kan drabbas av sanktionsavgifter på upp till 4 procent av företagets totala omsättning.

Den 21 mars 2017 går Axel Tandberg, en av landets främsta experter inom området och jurist på Swedma, igenom den nya förordningen. Han pekar särskilt ut vad du som utgivare måste göra. Dessutom kommer förordningens förhållande till tryck- och yttrandefriheten och offentlighetsprincipen att belysas.

Anmäl dig till vårt kostnadsfria frukostmöte i dag. Antalet platser är begränsat.

Plats: TU, Kungsgatan 62, Stockholm

Tid: 21 mars 2017, kl. 08.30-09.30 (frukost serveras från kl. 08)

Talare: Axel Tandberg, jurist Swedma

Inledare: Per Hultengård, chefsjurist TU

Seminariet är kostnadsfritt, men vi tar en no show-avgift på 250 kr. Din anmälan är bindande men platsen kan överlåtas till en annan person.

Anmäl er till eva.digrell@tu.se senast den 16 mars så är du garanterad plats och frukost.

Pin It on Pinterest

Dela artikeln?

Tryck på valfri social media för att dela, eller skriv ut med den gröna knappen.