Hur jobbar kollegorna inom de andra mediehusen? Hur kan data och analys lyfta affären? Det och mer därtill står i centrum för TU:s årliga analys- och annonsdag, som denna gång anordnas den 26 januari 2017 på Summit Tidningshuset, Stockholm. Annonsdagen är öppen för alla som är intresserade av annons- och användardata, redaktionell utveckling, kommersiell analys och medieaffären.

Program, kl. 13-17

“Välkomna till TU:s analys- och annonsdag”, Jeanette Gustafsdotter, vd TU – Medier i Sverige

”Tre historier om medieanalys och shareholder value”, Emanuel Andersson, Director of Customer Development Burt

“Så omvandlar vi data till produkter – och innehåll”, Robin Govik, redaktionell affärsutvecklingschef MittMedia

”Perspektiv på reklam som fungerar”, Sara Rosengren, docent Handelshögskolan i Stockholm

FIKAPAUS

”Print effektivare än någonsin?”, Staffan Hultén, administrativ chef och medgrundare RAM, och Johan Markström, marknads- och försäljningschef 08Mälardalen

“Ett nytt Aftonbladet med hjälp av data och användarinsikter”, Antoaneta Nikolaeva, analyschef Aftonbladet

Praktiska uppgifter

Dag: torsdag den 26 januari 2017

Tid: kl. 13.00-17.00, inkl. fikapaus

Plats: Summit Tidningshuset, Rålambsvägen 17, Stockholm. Kartlänk till Tidningshuset här.

Lokal: Pulitzer

Kostnad: 898 kr (exkl moms) Villkor vid bokning här.

Anmälan: Obs! anmälan måste vara inkommen till TU senast kl. 13.00 den 17 januari 2017