Hur jobbar kollegorna inom de andra mediehusen? Hur kan data och analys lyfta affären? Det och mer därtill står i centrum för TU:s årliga analys- och annonsdag, som denna gång anordnas den 26 januari 2017 på Summit Tidningshuset, Stockholm. Annonsdagen är öppen för alla som är intresserade av annons- och användardata, redaktionell utveckling, kommersiell analys och medieaffären.

Program, kl. 13-17

“Välkomna till TU:s analys- och annonsdag”, Jeanette Gustafsdotter, vd TU – Medier i Sverige

”Tre historier om medieanalys och shareholder value”, Emanuel Andersson, Director of Customer Development Burt

“Så omvandlar vi data till produkter – och innehåll”, Robin Govik, redaktionell affärsutvecklingschef MittMedia

”Perspektiv på reklam som fungerar”, Sara Rosengren, docent Handelshögskolan i Stockholm

FIKAPAUS

”Print effektivare än någonsin?”, Staffan Hultén, administrativ chef och medgrundare RAM, och Johan Markström, marknads- och försäljningschef 08Mälardalen

“Ett nytt Aftonbladet med hjälp av data och användarinsikter”, Antoaneta Nikolaeva, analyschef Aftonbladet

Praktiska uppgifter

Dag: torsdag den 26 januari 2017

Tid: kl. 13.00-17.00, inkl. fikapaus

Plats: Summit Tidningshuset, Rålambsvägen 17, Stockholm. Kartlänk till Tidningshuset här.

Lokal: Pulitzer

Kostnad: 898 kr (exkl moms) Villkor vid bokning här.

Anmälan: Obs! anmälan måste vara inkommen till TU senast kl. 13.00 den 17 januari 2017

Pin It on Pinterest

Dela artikeln?

Tryck på valfri social media för att dela, eller skriv ut med den gröna knappen.