Kombinat Sälj och Media AB med tjänsten Voice of Customer, bjuder in TU:s medlemmar till frukostmöte den 5 mars 2019.

Seminariet fokuserar på vad som skapar kundlojalitet hos annonsörer. Hur man via early warning kan rädda intäkter och genom ett strukturerat säljarbete maximerar sin försäljning.

Under seminariet presenterar Kombinat:

  • vad som driver kundlojalitet hos annonsörer
  • hur man identifierar och räddar intäkter i en tuff, föränderlig medievärld
  • hur man genom ett systematiskt kundarbete maximerar sin försäljning

Insikterna bygger på drygt 20 000 svar från annonsörer och mediebyråer i Skandinavien. Voice of Customer är utvecklat i samarbete med analysföretaget Xtreme Insight AB, och man har en unik kunskap om vad mediehusen behöver fokusera på för att minska kundtapp och öka sin lönsamhet.

Jonas Thuresson från Kombinat, har en lång erfarenhet av att leda och utveckla säljorganisationer i mediebranschen, bl.a. som försäljningschef på TV4 Sverige. Jonas har också varit konsult inom KAM-försäljning och kundrelationer på IHM Business School.

Kombinat som  är certifierade i NPS, Net Promoter kundlojalitetsmätningar, hjälper mediehus att öka sin lönsamhet genom att samla in, analysera och utveckla deras kundrelationer. Kombinat ha kunder inom morgonpress, gratistidningar, fackpress, radio och tv i Sverige, Norge och Danmark.

Plats: TU:s lokaler Kungsgatan 62 i Stockholm

Datum: Tisdag 5 mars 2019 (obs! sista anmälningsdag är den 28 februari)

Tid: Kl. 08.30 – 09.30, kaffe och smörgås serveras från kl. 08.00

Pris: Kostnadsfritt. Anmälan är bindande, men din plats kan överlåtas till en annan person (vi tar ut en no-show-avgift på 250 kr).

Anmälan:

 

Pin It on Pinterest

Dela artikeln?

Tryck på valfri social media för att dela, eller skriv ut med den gröna knappen.