TU och advokatfirman MarLaw bjuder in till frukostseminarium.
I början av året höll TU och advokatfirman MarLaw gemensamt det välbesökta frukostseminariet ”Ny spelplan för spel” med anledning av de nya lagförslagen för marknadsföring av spel om pengar. Lagstiftningsarbetet har nu kommit en bit på vägen och ändringar som bland annat innebär ett uttryckligt krav på måttfull marknadsföring av spel i lotterilagen föreslås träda i kraft den 1 januari 2017.
Under seminariet går vi igenom regleringen gällande marknadsföring av spel med särskilt fokus på vad som har hänt sedan sist och hur det påverkar aktörer som arbetar med spelreklam såsom annonsörer, tidningar och reklamproducenter. På agendan:
- Marknadsföring av spel – en sammanfattning av regleringen
- TU:s rekommendation om spelreklam
- Vad innebär förändringarna i nya lagförslaget i praktiken?
- Hur bedöms måttfull marknadsföring av spel?
- En genomgång av övervakning och sanktioner
- Vad händer framöver och hur påverkar det TU:s medlemmar?
Detta är de frågor som Per Hultengård, chefsjurist TU och Daniel Tornberg och Sandra Hanson, båda advokater på advokatfirman MarLaw, kommer att behandla på frukostseminariet.
Per Hultengård har engagerat sig i frågan om spelannonser och kommersiell yttrandefrihet – och medverkar även i den statliga utredningen om ett nytt spellicenssystem som ska ersätta spelmonopolet.
Daniel Tornberg och Sandra Hanson är specialiserade på spelreklam och arbetar löpande med reglerade såväl som oreglerade spelbolag och biträder gällande utformning av marknadsföring såväl som regulatoriska frågor.
När: 8 december 2016. Kaffe/frukost serveras från kl. 08:00, seminariet börjar kl. 08:30 och beräknas sluta kl. 09:45.
Var: TU:s lokaler på Kungsgatan 62, Stockholm.
Seminariet är kostnadsfritt, men vi tar en no show-avgift på 250 kr. Din anmälan är bindande men platsen kan överlåtas till en annan person.
Anmäl er till eva.digrell@tu.se senast den 1 december så är du garanterad plats och frukost.
Välkomna!