Vad driver kundlojalitet hos annonsörer och hur bör mediehusen arbeta för att nå den största säljpotentialen?

Kombinat Sälj och Media med tjänsten Voice of Customer, bjuder in TU:s medlemmar till frukostmöte den 13 oktober.

Seminariet kommer fokusera på vad som driver annonsörernas kundlojalitet och inte minst hur man utifrån det hittar sin största säljpotential och lönsamhet i en tuff medievärld. Insikten bygger på en analys av drygt 4 000 svar från annonsörer och mediebyråer.

Arbetet är gjort tillsammans med analysföretaget Xtreme och har gett dem en unik kunskap om annonsörernas upplevelse av sitt samarbetet med mediehusen. Samtidigt har de identifierat ett antal affärskritiska, interna punkter som medierna och säljledning borde lägga mycket mer fokus på.

Jonas Thuresson från Kombinat, kommer från mediebranschen och har en lång erfarenhet av att leda och utveckla säljorganisationer. Kombinat är certifierade i NPS, Net Promoter kundlojalitetsmätningar, och har idag kunder inom morgonpress, fackpress, radio och TV i Sverige och Danmark.

Plats: TU:s lokaler Kungsgatan 62 i Stockholm.

Datum: Torsdag 13 oktober 2016.

Tid: 08.30 – 09.30. Kaffe och smörgås serveras från 08.00.

Pris: Kostnadsfritt. Anmälan är bindande men din plats kan överlåtas till en annan person (vi tar ut en no show-avgift SEK 250).

Anmäl deltagande med namn och företag till Eva Digrell eva.digrell@tu.se senast 10 oktober.