Kursen vänder sig främst till dig som är ansvarig utgivare/ställföreträdande utgivare eller står i begrepp att få ett sådant uppdrag eller behöver fördjupad kännedom om frågorna. Utbildningen tar upp grundläggande formella och praktiska kunskaper om tryck- och yttrandefrihetslagarna. Den är inriktad på frågor med tydlig anknytning till uppgiften som ansvarig utgivare och omfattar såväl pappers- som internetpublicering, men också vad som gäller i fråga om ansvar för interaktiva tjänster, sociala medier och användargenererat material. Kursen ger också utrymme för diskussion utifrån deltagarnas egna frågor och erfarenheter.

Utbildare: Per Hultengård, chefsjurist på TU och specialist på utgivarfrågor, samt Anders Ahlberg med gedigen erfarenhet av publicistiska frågor från tiden som chefredaktör på bland annat Kyrkans Tidning, Medievärlden och VLT.

Pris: Medlemmar i TU samt anställda i andra organisationer eller företag anslutna till Utgivarna betalar 4 500 kronor ex moms. Kostnad övriga deltagare: 6 500 kronor ex moms. (kursmaterial, lunch och kaffe ingår)

Plats: TU:s lokaler Kungsgatan 62 i Stockholm

Datum: 1 december 2016

Tid: 9.30-16.30

Sista anmälningsdag: 17 november 2016

(“Först till kvarn” tillämpas om kursen blir fullsatt före sista anmälningsdatum)

Kontaktperson: Eva Digrell eva.digrell@tu.se

 

Pin It on Pinterest

Dela artikeln?

Tryck på valfri social media för att dela, eller skriv ut med den gröna knappen.