Annons- och läsarintäkter

Kvartalsvis presenterar TU annonsbarometern som visar mediehusens generella annonsutveckling i form av tabeller över intäkter i tryckta och digitala kanaler. Informationen samlas in från cirka 100 dagstidningar som tillhör TU:s medlemsföretag, presenteras i tabellform och finns tillgänglig enbart för medlemmarna. TU återrapporterar aggregerat till Institutet för reklam- och mediestatistik (IRM). Dessutom samlar TU in och presenterar användare- och läsarintäkter. Denna statistik presenteras halvårsvis.

Internetbarometern kvartal 2 2019

Till detta kvartals annonsstatistik har inte alla uppgiftslämnare haft möjlighet att lämna uppgifter. Därför är kvartalets och halvårets annonsstatistik mindre omfattande än under tidigare perioder och är därmed inte helt komplett. Nedanstående statistik och analys avser enbart jämförbara titlar, det vill säga de morgontidningstitlar som TU – Medier i Sverige har uppgifter om för både andra kvartalet i fjol och i år.

läs mer

Annonsbarometern kvartal 2 2019

TU sammanställer bl a Annonsbarometern print och Internetbarometern. Information samlas in från uppemot 90 dagstidningar som tillhör TU:s medlemsföretag. För att få tillgång till Annonsbarometern behöver du tillhöra ett företag som är medlem i TU.

läs mer

Mediefakta

Bodil Gidlund, projektsamordnare
08-692 46 45 Mobil: 070-823 07 67
bodil.gidlund@tu.se

Tobias Lindberg, analys- och opinionsansvarig
08-692 46 08 Mobil: 076-527 46 40
tobias.lindberg@tu.se

Pin It on Pinterest