Annons- och läsarintäkter

Kvartalsvis presenterar TU annonsbarometern som visar mediehusens generella annonsutveckling i form av tabeller över intäkter i tryckta och digitala kanaler. Informationen samlas in från cirka 100 dagstidningar som tillhör TU:s medlemsföretag, presenteras i tabellform och finns tillgänglig enbart för medlemmarna. TU återrapporterar aggregerat till Institutet för reklam- och mediestatistik (IRM). Dessutom samlar TU in och presenterar användare- och läsarintäkter. Denna statistik presenteras halvårsvis.

Morgonpressens intäktsutveckling 2019

TU:s annonsbarometer för fjärde kvartalet samt ackumulerat helåret 2019 redovisar morgonpressens annonsintäkter netto från digitala och tryckta kanaler, jämförbara titlar. Läsarbarometern visar läsarintäkter halvår 2 samt helår 2019 avseende digitala och tryckta kanaler. Informationen är medlemsexklusiv.

läs mer

Mediefakta

Bodil Gidlund, projektsamordnare
08-692 46 45 Mobil: 070-823 07 67
bodil.gidlund@tu.se

Tobias Lindberg, analys- och opinionsansvarig
08-692 46 08 Mobil: 076-527 46 40
tobias.lindberg@tu.se

Pin It on Pinterest