Mediefakta

Mediefakta

Bodil Gidlund
Projektsamordnare
08-692 46 45 Mobil: 070-823 07 67
bodil.gidlund@tu.se

Tobias Lindberg
Analys- och opinionsansvarig
08-692 46 08 Mobil: 076-527 46 40
tobias.lindberg@tu.se

Bodil Gidlund
Projektsamordnare
08-692 46 45 Mobil: 070-823 07 67
bodil.gidlund@tu.se

Tobias Lindberg
Analys- och opinionsansvarig
08-692 46 08 Mobil: 076-527 46 40
tobias.lindberg@tu.se

Annonsbarometern print

Kvartalsvis presenterar vi Annonsbarometern print som visar mediehusens generella annonsutveckling i form av tabeller över intäkter och annonsvolym i spaltmeter. Informationen samlas in från ca 90 dagstidningar som tillhör TU:s medlemsföretag, presenteras i tabellform och finns tillgänglig enbart för medlemmarna. TU återrapporterar aggregerat till Institutet för reklam- och mediestatistik (IRM).

Annonsbarometern print Q4 och helåret 2018

Landsorts- och storstadspressens totala annonsintäkt från print uppgick under årets fjärde kvartal till 740,8 miljoner.  För helåret 2018 blev det totalt en minskning av intäkterna med 13 procent. TU sammanställer bl a Annonsbarometern print och Internetbarometern....

läs mer

Annonsbarometern Q3 och ackumulerat 2018

Landsorts- och storstadspressens totala annonsintäkt från print minskade mot samma period fg år med 13 procent (avser jämförbara titlar). TU sammanställer bl a Annonsbarometern print och Internetbarometern. Information samlas in från uppemot 90 dagstidningar som...

läs mer

Annonsbarometern Q2 och första halvåret 2018

Landsorts- och storstadspressens (morgontidningar) totala annonsintäkt från den tryckta tidningen minskade under andra kvartalet med cirka elva procent. TU sammanställer bl a Annonsbarometern print och Internetbarometern. Information samlas in från uppemot 90...

läs mer

Annonsbarometern Q1 2018

Storstads- och landsortspressens totala annonsintäkter från de tryckta tidningarna uppgick under första kvartalet 2018 till 686,5 milj kronor. Det är en minskning med ca 13 procent (jämförbara titlar) mot samma kvartal 2017. TU sammanställer bl a Annonsbarometern...

läs mer

Annonsbarometern Q4 och helåret 2017

Storstads- och landsortspressens totala annonsintäkter från de tryckta tidningarna uppgick helåret 2017 till 3,2 miljarder kronor. Det är en minskning på 12,7 procent, jämfört med 2016. TU sammanställer bl a Annonsbarometern print och Internetbarometern. Information...

läs mer

Annonsbarometern print Q4 och helåret 2018

Landsorts- och storstadspressens totala annonsintäkt från print uppgick under årets fjärde kvartal till 740,8 miljoner.  För helåret 2018 blev det totalt en minskning av intäkterna med 13 procent. TU sammanställer bl a Annonsbarometern print och Internetbarometern....

läs mer

Annonsbarometern Q3 och ackumulerat 2018

Landsorts- och storstadspressens totala annonsintäkt från print minskade mot samma period fg år med 13 procent (avser jämförbara titlar). TU sammanställer bl a Annonsbarometern print och Internetbarometern. Information samlas in från uppemot 90 dagstidningar som...

läs mer

Annonsbarometern Q2 och första halvåret 2018

Landsorts- och storstadspressens (morgontidningar) totala annonsintäkt från den tryckta tidningen minskade under andra kvartalet med cirka elva procent. TU sammanställer bl a Annonsbarometern print och Internetbarometern. Information samlas in från uppemot 90...

läs mer

Annonsbarometern Q1 2018

Storstads- och landsortspressens totala annonsintäkter från de tryckta tidningarna uppgick under första kvartalet 2018 till 686,5 milj kronor. Det är en minskning med ca 13 procent (jämförbara titlar) mot samma kvartal 2017. TU sammanställer bl a Annonsbarometern...

läs mer

Annonsbarometern Q4 och helåret 2017

Storstads- och landsortspressens totala annonsintäkter från de tryckta tidningarna uppgick helåret 2017 till 3,2 miljarder kronor. Det är en minskning på 12,7 procent, jämfört med 2016. TU sammanställer bl a Annonsbarometern print och Internetbarometern. Information...

läs mer

Pin It on Pinterest