Annons- och läsarintäkter

Kvartalsvis presenterar TU annonsbarometern som visar mediehusens generella annonsutveckling i form av tabeller över intäkter i tryckta och digitala kanaler. Informationen samlas in från cirka 100 dagstidningar som tillhör TU:s medlemsföretag, presenteras i tabellform och finns tillgänglig enbart för medlemmarna. TU återrapporterar aggregerat till Institutet för reklam- och mediestatistik (IRM). Dessutom samlar TU in och presenterar användare- och läsarintäkter. Denna statistik presenteras halvårsvis.

Morgonpressens läsarintäkter ökar med 4 procent

Morgontidningarnas läsar- och användarintäkter ökar med 4 procent under första halvåret i år, jämfört med motsvarande period i fjol. Ökningen är särskilt tydlig under årets andra kvartal och i de digitala kanalerna, visar aktuell intäktsstatistik från TU – Medier i Sverige.

läs mer

Mediefakta

 

Bodil Gidlund, projektsamordnare
08-692 46 45 Mobil: 070-823 07 67
bodil.gidlund@tu.se

Pin It on Pinterest