Annons- och läsarintäkter
Kvartalsvis presenterar TU statistik som visar mediehusens generella annonsutveckling i form av tabeller över intäkter i tryckta och digitala kanaler, samt statistik över läsarintäkter i samma kanaler. Informationen samlas in från cirka 100 dagstidningar som tillhör TU:s medlemsföretag, presenteras i tabellform och finns tillgänglig enbart för medlemmarna. TU återrapporterar aggregerat till Institutet för reklam- och mediestatistik (IRM).

Växande läsarintäkter under ett nyhetsintensivt kvartal
Morgonpressens samlade läsarintäkter från webben, appar och tryckta tidningar ökade med 6 procent under årets andra kvartal. Fördjupad information exklusivt för TU:s medlemmar.
Glädjande annonstillväxt både i print och digitalt
Morgonpressens annonsintäkter från webben, appar och tryckta tidningar ökade med 7 procent under årets andra kvartal, jämfört med samma period förra året.
Morgonpressen växer – både på annons- och läsarsidan
Ny statistik från branschorganisationen Tidningsutgivarna (TU) visar ökade annons- och läsarintäkter med 3 procent under 2022 års första kvartal.
Tillväxt i läsar- och annonsaffären
Morgonpressens samlade intäkter från annonsörer och läsare ökade med 3 procent under 2022 års första kvartal.
Stärkta annonsintäkter – tack vare den digitala affären
Morgonpressens annonsintäkter från webben, appar och tryckta tidningar ökade med 4 procent under 2021, jämfört med samma period förra året.