Branschfakta

 

Morgonpressens intäktsutveckling 2019

TU:s annonsbarometer för fjärde kvartalet samt ackumulerat helåret 2019 redovisar morgonpressens annonsintäkter netto från digitala och tryckta kanaler, jämförbara titlar. Läsarbarometern visar läsarintäkter halvår 2 samt helår 2019 avseende digitala och tryckta kanaler. Informationen är medlemsexklusiv.

läs mer

TU Marknad och insikt, v. 7 2020

Börja prenumerera på TU Marknad och insikt – två gånger i månaden. Allt forskarljus på lokaljournalistiken Vetenskapliga tidskriften Journalism ägnar hela senaste utgåvan åt lokaljournalistik – och det under ledning av forskare vid Karlstads universitet. En av de mer...

läs mer

TU Marknad och insikt, v. 3 2020

Veckans TU Marknad och insikt sätter ljuset på prognoser för året och decenniet. Dessutom har nyhetsorganisationen Wan-Ifra presenterat en ny studie om i vilka kanaler som annonser upplevs som mest trovärdiga.

läs mer

Mediefakta

Bodil Gidlund, projektsamordnare
08-692 46 45 Mobil: 070-823 07 67
bodil.gidlund@tu.se

Tobias Lindberg, analys- och opinionsansvarig
08-692 46 08 Mobil: 076-527 46 40
tobias.lindberg@tu.se

Pin It on Pinterest