Branschfakta

 

TU Marknad och insikt, v. 51 2020

Årets sista TU Marknad och insikt bjuder på ett axplock ur alla de framtidsspaningar som bland annat Nieman Lab och Schibsted presenterat nyligen. Dessutom en hastig blick i Svenskarna och internet samt andra rapporter.

läs mer

Morgonpressens konsumentintäkter ökar med 3 procent

Den svenska morgonpressens intäkter från läsarna ökar med 3 procent under tredje kvartalet i år, visar aktuell statistik från TU – Medier i Sverige. Det är en ökning som till stora delar kan förklaras av att allt fler betalar – och betalar mer – för nyheter i digitala kanaler.

läs mer

Mediefakta

Bodil Gidlund, projektsamordnare
08-692 46 45 Mobil: 070-823 07 67
bodil.gidlund@tu.se

Tobias Lindberg, analys- och opinionsansvarig
08-692 46 08 Mobil: 076-527 46 40
tobias.lindberg@tu.se

Pin It on Pinterest