Branschfakta

 

TU Marknad och insikt, v. 42 2019

Morgonpressens digitala läsarintäkter ökar medan de från print minskar, PwC spår utvecklingen till 2023 och Amerikaner oroar sig för sociala nätverks effekt på nyheterna. Det är tre av nyheterna i veckans TU Marknad och insikt.

läs mer

TU Marknad och insikt, v. 40 2019

TU Marknad och insikt uppmärksammar denna vecka en ny svensk studie som visar att nyhetsmedier fungerar väl och stärker annonseffekten i andra medier. Därtill rapporteras om 54 mediechefers tankar om framtiden, hushållens ökade utgifter för strömmat innehåll och mycket mer.

läs mer

TU Marknad och insikt, v. 38 2019

Veckans TU Marknad och insikt tar upp en svensk och en amerikansk studie av ungas nyhetsvanor. Dessutom noteras att sällanköpshandeln företrädesvis växer på nätet och ljusets sätts på de vinnande delarna i lyckad innehållsmarknadsföring.

läs mer

Internetbarometern kvartal 2 2019

Till detta kvartals annonsstatistik har inte alla uppgiftslämnare haft möjlighet att lämna uppgifter. Därför är kvartalets och halvårets annonsstatistik mindre omfattande än under tidigare perioder och är därmed inte helt komplett. Nedanstående statistik och analys avser enbart jämförbara titlar, det vill säga de morgontidningstitlar som TU – Medier i Sverige har uppgifter om för både andra kvartalet i fjol och i år.

läs mer

Mediefakta

Bodil Gidlund, projektsamordnare
08-692 46 45 Mobil: 070-823 07 67
bodil.gidlund@tu.se

Tobias Lindberg, analys- och opinionsansvarig
08-692 46 08 Mobil: 076-527 46 40
tobias.lindberg@tu.se

Pin It on Pinterest