Branschfakta

 

Annonsbarometern kvartal 3 2019

TU:s annonsbarometer print görs i samarbete med organisationens medlemmar samt Institutet för reklam- och mediestatistik och redovisar morgonpressens annonsintäkter netto samt annonsvolym i spaltmeter från tryckta kanaler, jämförbara titlar. Informationen är exklusiv...

läs mer

TU Marknad och insikt, v. 42 2019

Morgonpressens digitala läsarintäkter ökar medan de från print minskar, PwC spår utvecklingen till 2023 och amerikaner oroar sig för sociala nätverks effekt på nyheterna. Det är tre av nyheterna i veckans TU Marknad och insikt.

läs mer

Mediefakta

Bodil Gidlund, projektsamordnare
08-692 46 45 Mobil: 070-823 07 67
bodil.gidlund@tu.se

Tobias Lindberg, analys- och opinionsansvarig
08-692 46 08 Mobil: 076-527 46 40
tobias.lindberg@tu.se

Pin It on Pinterest