Mediefakta

Mediefakta

Bodil Gidlund
Projektkoordinator
08-692 46 45 Mobil: 070-823 07 67
bodil.gidlund@tu.se

Tobias Lindberg
Chefsanalytiker
08-692 46 08 Mobil: 076-527 46 40
tobias.lindberg@tu.se

Bodil Gidlund
Projektkoordinator
08-692 46 45 Mobil: 070-823 07 67
bodil.gidlund@tu.se

Tobias Lindberg
Chefsanalytiker
08-692 46 08 Mobil: 076-527 46 40
tobias.lindberg@tu.se

[ubermenu config_id="main"]

Internetbarometern

TU Internetbarometer baseras på insamlade siffror från TU:s medlemsföretag och redovisar nettointäkter från morgontidningssajterna. Internetbarometern inbegriper även intäkter från mobil annonsering. Delar av insamlingen sker i samarbete med Institutet för reklam- och mediestatistik (IRM).

ikon_mediehusÅtta av tio läser tidningen

78 procent av Sveriges befolkning läser dagspress under en vanlig vecka, visar studier från Nordicom. Under Branschfakta hittar du mer information eller i broschyren Medier i Sverige.

Morgonpressens intäktsutveckling 2019

TU:s annonsbarometer för fjärde kvartalet samt ackumulerat helåret 2019 redovisar morgonpressens annonsintäkter netto från digitala och tryckta kanaler, jämförbara titlar. Läsarbarometern visar läsarintäkter halvår 2 samt helår 2019 avseende digitala och tryckta kanaler. Informationen är medlemsexklusiv.

läs mer

Morgonpressens intäktsutveckling 2019

TU:s annonsbarometer för fjärde kvartalet samt ackumulerat helåret 2019 redovisar morgonpressens annonsintäkter netto från digitala och tryckta kanaler, jämförbara titlar. Läsarbarometern visar läsarintäkter halvår 2 samt helår 2019 avseende digitala och tryckta kanaler. Informationen är medlemsexklusiv.

läs mer

Pin It on Pinterest