Mediefakta

Mediefakta

Bodil Gidlund
Projektkoordinator
08-692 46 45 Mobil: 070-823 07 67
bodil.gidlund@tu.se

Tobias Lindberg
Chefsanalytiker
08-692 46 08 Mobil: 076-527 46 40
tobias.lindberg@tu.se

Bodil Gidlund
Projektkoordinator
08-692 46 45 Mobil: 070-823 07 67
bodil.gidlund@tu.se

Tobias Lindberg
Chefsanalytiker
08-692 46 08 Mobil: 076-527 46 40
tobias.lindberg@tu.se

[ubermenu config_id="main"]

Internetbarometern

TU Internetbarometer baseras på insamlade siffror från TU:s medlemsföretag och redovisar nettointäkter från morgontidningssajterna. Internetbarometern inbegriper även intäkter från mobil annonsering. Delar av insamlingen sker i samarbete med Institutet för reklam- och mediestatistik (IRM).

ikon_mediehusÅtta av tio läser tidningen

78 procent av Sveriges befolkning läser dagspress under en vanlig vecka, visar studier från Nordicom. Under Branschfakta hittar du mer information eller i broschyren Medier i Sverige.

Morgonpressens intäktsutveckling 2019

TU:s annonsbarometer för fjärde kvartalet samt ackumulerat helåret 2019 redovisar morgonpressens annonsintäkter netto från digitala och tryckta kanaler, jämförbara titlar. Läsarbarometern visar läsarintäkter halvår 2 samt helår 2019 avseende digitala och tryckta kanaler. Informationen är medlemsexklusiv.

läs mer

Internetbarometern Q1 2019

– Exklusivt för TU:s medlemmar – Till detta kvartals annonsstatistik har inte alla uppgiftslämnare haft möjlighet att lämna uppgifter. Därför är periodens annonsstatistik mindre omfattande än under tidigare kvartal och därmed inte helt komplett. Den nedan presenterade...

läs mer

Morgonpressens intäktsutveckling 2019

TU:s annonsbarometer för fjärde kvartalet samt ackumulerat helåret 2019 redovisar morgonpressens annonsintäkter netto från digitala och tryckta kanaler, jämförbara titlar. Läsarbarometern visar läsarintäkter halvår 2 samt helår 2019 avseende digitala och tryckta kanaler. Informationen är medlemsexklusiv.

läs mer

Internetbarometern Q1 2019

– Exklusivt för TU:s medlemmar – Till detta kvartals annonsstatistik har inte alla uppgiftslämnare haft möjlighet att lämna uppgifter. Därför är periodens annonsstatistik mindre omfattande än under tidigare kvartal och därmed inte helt komplett. Den nedan presenterade...

läs mer

Pin It on Pinterest