Mediefakta
Mediefakta
Bodil Gidlund
Projektkoordinator
08-692 46 45 Mobil: 070-823 07 67
bodil.gidlund@tu.se
Tobias Lindberg
Chefsanalytiker
08-692 46 08 Mobil: 076-527 46 40
tobias.lindberg@tu.se
Bodil Gidlund
Projektkoordinator
08-692 46 45 Mobil: 070-823 07 67
bodil.gidlund@tu.se
Tobias Lindberg
Chefsanalytiker
08-692 46 08 Mobil: 076-527 46 40
tobias.lindberg@tu.se

Internetbarometern
TU Internetbarometer baseras på insamlade siffror från TU:s medlemsföretag och redovisar nettointäkter från morgontidningssajterna. Internetbarometern inbegriper även intäkter från mobil annonsering. Delar av insamlingen sker i samarbete med Institutet för reklam- och mediestatistik (IRM).
Åtta av tio läser tidningen
78 procent av Sveriges befolkning läser dagspress under en vanlig vecka, visar studier från Nordicom. Under Branschfakta hittar du mer information eller i broschyren Medier i Sverige.
Fortsatt återhämtning av annonsintäkterna
Under årets tredje kvartal ökar morgonpressens annonsintäkter med 12 procent, enligt ny statistik från TU – Medier i Sverige.
Läsarintäkterna ökar under första halvåret 2021
De senaste årens positiva trend med stigande digitala konsument- och läsarintäkter fortsätter.
Morgontidningarnas annonsintäkter ökar med 12 procent
Morgonpressens annonsintäkter ökade med 12,2 procent under andra kvartalet i år. Det visar ny statistik från TU – Medier i Sverige.
Konsumentintäkter ökar och annonsintäkter minskar för morgonpressen
Totala annons- och konsumentintäkter för 103 medverkande morgontidningar uppgår till 2,15 miljarder kronor under kvartal 1 2021.
Pandemin slår mot morgonpressens annonsintäkter
TU:s rapport för tredje kvartalet 2020 redovisar morgonpressens annonsintäkter netto från digitala och tryckta kanaler, jämförbara titlar. Informationen är medlemsexklusiv.
Fortsatt återhämtning av annonsintäkterna
Under årets tredje kvartal ökar morgonpressens annonsintäkter med 12 procent, enligt ny statistik från TU – Medier i Sverige.
Läsarintäkterna ökar under första halvåret 2021
De senaste årens positiva trend med stigande digitala konsument- och läsarintäkter fortsätter.
Morgontidningarnas annonsintäkter ökar med 12 procent
Morgonpressens annonsintäkter ökade med 12,2 procent under andra kvartalet i år. Det visar ny statistik från TU – Medier i Sverige.
Konsumentintäkter ökar och annonsintäkter minskar för morgonpressen
Totala annons- och konsumentintäkter för 103 medverkande morgontidningar uppgår till 2,15 miljarder kronor under kvartal 1 2021.
Pandemin slår mot morgonpressens annonsintäkter
TU:s rapport för tredje kvartalet 2020 redovisar morgonpressens annonsintäkter netto från digitala och tryckta kanaler, jämförbara titlar. Informationen är medlemsexklusiv.