TU bevakar marknaden

TU sammanfattar konsument-, omvärlds- och annonstrender på mediemarknaden i vårt nyhetsbrev TU Marknad och insikt. Nyhetsbrevet är till för att du som arbetar med redaktionell utveckling och affärsutveckling på ett medieföretag enklare ska kunna hålla koll på vad som händer på marknaden och fatta välgrundade beslut. Du tecknar dig för prenumeration genom att mejla info (a) tu.se.

TU Marknad och insikt, v. 7 2021

Färska analyser av Facebooks nedsläckning av nyheter i Australien, generation Z läggs under lupp av Kantar Sifo och vi lär oss mer om samhället när vi tar del av medier i sina traditionella former än via kanaler som denna. Och så säljs det böcker som aldrig förr i Sverige. Det och mycket mer i veckans TU Marknad och insikt.

läs mer

TU Marknad och insikt, v. 51 2020

Årets sista TU Marknad och insikt bjuder på ett axplock ur alla de framtidsspaningar som bland annat Nieman Lab och Schibsted presenterat nyligen. Dessutom en hastig blick i Svenskarna och internet samt andra rapporter.

läs mer

Mediefakta

Kajsa Holm, analytiker
08-692 46 34 Mobil: 070-774 44 34
kajsa.holm@tu.se

Pin It on Pinterest