TU bevakar marknaden

TU sammanfattar konsument-, omvärlds- och annonstrender på mediemarknaden i vårt nyhetsbrev TU Marknad och insikt. Nyhetsbrevet är till för att du som arbetar med redaktionell utveckling och affärsutveckling på ett medieföretag enklare ska kunna hålla koll på vad som händer på marknaden och fatta välgrundade beslut. Du tecknar dig för prenumeration genom att mejla info (a) tu.se.

TU marknad och insikt, v. 39 2022

TikTok-frossa bland seniora sociala kanaler, oro för hur personuppgifter hanteras, att ekonomisk ängslan lägger en kall hand även över annonsmarknaden och att annonsering i nyhetsmedier skänker varumärken trovärdighet finns att läsa om i senaste TU marknad och insikt.

läs mer

TU Marknad och insikt, v. 17 2021

Organisationen Wan-Ifra har släppt sin årliga rapport World Press Trends, som denna gång lägger extra fokus på mediehusens konsumentintäkter. Även en aktuell rapport från American Press Institute ägnas samma ämne. Det och mer därtill i veckans TU Marknad och insikt.

läs mer

TU Marknad och insikt, v. 15 2021

I Danmark tester en lokaltidning nya sätt att finansiera journalistiken. Marknadsföringsexperten Les Binet talar om hur det nya mätverktyget ”Share of Search” kan användas. Därtill visar ny forskning att skälen till att som konsument välja en mediekanal framför en annan kan vara väldigt prosaiska. Det och mycket till i veckans TU Marknad och insikt.

läs mer

Mediefakta

Kajsa Holm, analytiker
08-692 46 34 Mobil: 070-774 44 34
kajsa.holm@tu.se

Pin It on Pinterest