TU bevakar marknaden

Två gånger i månaden sammanfattar TU konsument-, omvärlds- och annonstrender på mediemarknaden i vårt nyhetsbrev TU Marknad och insikt. Nyhetsbrevet är till för att du som arbetar med redaktionell utveckling och affärsutveckling på ett medieföretag enklare ska kunna hålla koll på vad som händer på marknaden och fatta välgrundade beslut. Du tecknar dig för prenumeration underst i nyhetsbreven nedan.

TU Marknad och insikt, v. 21 2020

I veckans TU Marknad och insikt vänds blicken mot användningen av Markovkedjor i publikanalysen, tillskottet av nya prenumeranter under coronakrisen samt kurs i maskininlärning – specialinriktad för journalister.

läs mer

TU Marknad och insikt, v. 19 2020

Vi läser tidningen mer noggrant, under längre tid och tillmäter den större vikt som en följd av coronakrisen. Det är några av de slutsater RAM drar efter att ha studerat sina mest aktuella mätningar. Dessa mätningar samt andra relevanta studier och rapporter uppmärksammat i veckans TU Marknad och insikt.

läs mer

Mediefakta

Bodil Gidlund, projektsamordnare
08-692 46 45 Mobil: 070-823 07 67
bodil.gidlund@tu.se

Tobias Lindberg, analys- och opinionsansvarig
08-692 46 08 Mobil: 076-527 46 40
tobias.lindberg@tu.se

Pin It on Pinterest