Mediefakta

Mediefakta

Bodil Gidlund
Projektsamordnare
08-692 46 45 Mobil: 070-823 07 67
bodil.gidlund@tu.se

Tobias Lindberg
Analys- och opinionsansvarig
08-692 46 08 Mobil: 076-527 46 40
tobias.lindberg@tu.se

Bodil Gidlund
Projektsamordnare
08-692 46 45 Mobil: 070-823 07 67
bodil.gidlund@tu.se

Tobias Lindberg
Analys- och opinionsansvarig
08-692 46 08 Mobil: 076-527 46 40
tobias.lindberg@tu.se

TU bevakar marknaden

Två gånger i månaden sammanfattar vi viktiga konsument-, omvärlds- och annonstrender på mediemarknaden i vårt nyhetsbrev TU Marknad och insikt. Nyhetsbrevet är till för att du som arbetar med redaktionell utveckling och affärsutveckling på ett medieföretag enklare ska kunna hålla koll på vad som händer på marknaden och fatta välgrundade beslut. Här på sajten uppdaterar vi sidan kontinuerligt. Vill du prenumerera så gör du det enklast via formuläret längst ned på varje nyhetsbrev nedan.

ikon_mediehusÅtta av tio läser tidningen

78 procent av Sveriges befolkning läser dagspress under en vanlig vecka, visar studier från Nordicom. Under Branschfakta hittar du mer information eller i broschyren Medier i Sverige.

TU Marknad och insikt, v. 5 2019

När är konsumenterna som mest mottagliga för annonsering via mobilen? Vad bör alla veta om mediernas utveckling? Och vilka är användarnas skäl till att betala för nyheter i digitala kanaler? Tre frågor som alla får sina svar i veckans TU Marknad och insikt.

läs mer

TU Marknad och insikt, v. 3 2019

Affären fokus 2019 Prenumerationsaffären är en nyckelprioritet för nyhetsbranschen 2019. Det visar en färsk trend- och prognosrapport från medieinstitutet Reuters i Oxford. Rapporten visar också att branschen har minskat sitt engagemang i plattformar som Facebook samt...

läs mer

TU Marknad och insikt, v. 49 2018

5G landar, röststyrda enheter tilltalar oss och Instagram-estetiken börjar att tappa i attraktionskraft. Det är tre av de hundra trender firman J Walter Thompson Intelligence spår kommer att på verka konsumenter och näringsliv under nästa år. Bolaget siar också att om den exklusiva trycksakens förnyade lockelse och virtuella influencers. En av många nyheter i veckans TU Marknad och insikt.

läs mer

TU Marknad och insikt, v. 5 2019

När är konsumenterna som mest mottagliga för annonsering via mobilen? Vad bör alla veta om mediernas utveckling? Och vilka är användarnas skäl till att betala för nyheter i digitala kanaler? Tre frågor som alla får sina svar i veckans TU Marknad och insikt.

läs mer

TU Marknad och insikt, v. 3 2019

Affären fokus 2019 Prenumerationsaffären är en nyckelprioritet för nyhetsbranschen 2019. Det visar en färsk trend- och prognosrapport från medieinstitutet Reuters i Oxford. Rapporten visar också att branschen har minskat sitt engagemang i plattformar som Facebook samt...

läs mer

TU Marknad och insikt, v. 49 2018

5G landar, röststyrda enheter tilltalar oss och Instagram-estetiken börjar att tappa i attraktionskraft. Det är tre av de hundra trender firman J Walter Thompson Intelligence spår kommer att på verka konsumenter och näringsliv under nästa år. Bolaget siar också att om den exklusiva trycksakens förnyade lockelse och virtuella influencers. En av många nyheter i veckans TU Marknad och insikt.

läs mer

Pin It on Pinterest