Mediefakta

Mediefakta

Bodil Gidlund
Projektkoordinator
08-692 46 45 Mobil: 070-823 07 67
bodil.gidlund@tu.se

Tobias Lindberg
Chefsanalytiker
08-692 46 08 Mobil: 076-527 46 40
tobias.lindberg@tu.se

Bodil Gidlund
Projektkoordinator
08-692 46 45 Mobil: 070-823 07 67
bodil.gidlund@tu.se

Tobias Lindberg
Chefsanalytiker
08-692 46 08 Mobil: 076-527 46 40
tobias.lindberg@tu.se

TU bevakar marknaden

Två gånger i månaden sammanfattar vi viktiga konsument-, omvärlds- och annonstrender på mediemarknaden i vårt nyhetsbrev TU Marknad och insikt. Nyhetsbrevet är till för att du som arbetar med redaktionell utveckling och affärsutveckling på ett medieföretag enklare ska kunna hålla koll på vad som händer på marknaden och fatta välgrundade beslut. Här på sajten uppdaterar vi sidan kontinuerligt. Vill du prenumerera så gör du det enklast via formuläret längst ned på varje nyhetsbrev nedan.

ikon_mediehusÅtta av tio läser tidningen

78 procent av Sveriges befolkning läser dagspress under en vanlig vecka, visar studier från Nordicom. Under Branschfakta hittar du mer information eller i broschyren Medier i Sverige.

TU Marknad och insikt, v. 39 2018

I nya rapporten ”2019 Industry Trends: Journalism, Media, Technology” punktar framtidsforskaren Amy Webb och Future Today Institute upp årets 118 viktigaste medietrender. Dessutom visar andra nya studier att billig churntaktik ofta är mer effektiv än dyr samt att meddelandeappar blir allt viktigare för nyhetsförmedling. Allt i veckans TU Marknad och insikt.

läs mer

TU Marknad och insikt, v. 35 2018

I förra veckan presenterade Wan-Ifra en ny rapport om strategier för att minimera abonnemangsavhoppet. Dessutom diskuterades på en datakonferens i London hur den optimala betallösningen ser ut. Det och mycket mer noteras i denna omgångs TU Marknad och insikt.

läs mer

TU Marknad och insikt, v. 33 2018

Premiumsajter levererar högre effekt för annonsörer än andra sajter, visar ny studie från Newsworks och Group M. Det är en av notiserna i veckans Marknad och insikt från TU. Andra är att sex av tio av den norska pressens intäktskronor kommer från läsarna samt att printannonseringen i brittisk rikspress ökar igen.

läs mer

TU Marknad och insikt, v. 39 2018

I nya rapporten ”2019 Industry Trends: Journalism, Media, Technology” punktar framtidsforskaren Amy Webb och Future Today Institute upp årets 118 viktigaste medietrender. Dessutom visar andra nya studier att billig churntaktik ofta är mer effektiv än dyr samt att meddelandeappar blir allt viktigare för nyhetsförmedling. Allt i veckans TU Marknad och insikt.

läs mer

TU Marknad och insikt, v. 35 2018

I förra veckan presenterade Wan-Ifra en ny rapport om strategier för att minimera abonnemangsavhoppet. Dessutom diskuterades på en datakonferens i London hur den optimala betallösningen ser ut. Det och mycket mer noteras i denna omgångs TU Marknad och insikt.

läs mer

TU Marknad och insikt, v. 33 2018

Premiumsajter levererar högre effekt för annonsörer än andra sajter, visar ny studie från Newsworks och Group M. Det är en av notiserna i veckans Marknad och insikt från TU. Andra är att sex av tio av den norska pressens intäktskronor kommer från läsarna samt att printannonseringen i brittisk rikspress ökar igen.

läs mer

Pin It on Pinterest