Mediefakta

Mediefakta

Bodil Gidlund
Projektkoordinator
08-692 46 45 Mobil: 070-823 07 67
bodil.gidlund@tu.se

Tobias Lindberg
Chefsanalytiker
08-692 46 08 Mobil: 076-527 46 40
tobias.lindberg@tu.se

Bodil Gidlund
Projektkoordinator
08-692 46 45 Mobil: 070-823 07 67
bodil.gidlund@tu.se

Tobias Lindberg
Chefsanalytiker
08-692 46 08 Mobil: 076-527 46 40
tobias.lindberg@tu.se

TU bevakar marknaden

Två gånger i månaden sammanfattar vi viktiga konsument-, omvärlds- och annonstrender på mediemarknaden i vårt nyhetsbrev TU Marknad och insikt. Nyhetsbrevet är till för att du som arbetar med redaktionell utveckling och affärsutveckling på ett medieföretag enklare ska kunna hålla koll på vad som händer på marknaden och fatta välgrundade beslut. Här på sajten uppdaterar vi sidan kontinuerligt. Vill du prenumerera så gör du det enklast via formuläret längst ned på varje nyhetsbrev nedan.

ikon_mediehusÅtta av tio läser tidningen

78 procent av Sveriges befolkning läser dagspress under en vanlig vecka, visar studier från Nordicom. Under Branschfakta hittar du mer information eller i broschyren Medier i Sverige.

TU Marknad och insikt, v. 49 2018

5G landar, röststyrda enheter tilltalar oss och Instagram-estetiken börjar att tappa i attraktionskraft. Det är tre av de hundra trender firman J Walter Thompson Intelligence spår kommer att på verka konsumenter och näringsliv under nästa år. Bolaget siar också att om den exklusiva trycksakens förnyade lockelse och virtuella influencers. En av många nyheter i veckans TU Marknad och insikt.

läs mer

TU Marknad och insikt, v. 47 2018

Mobilens stjärna stod på sin höjd 2017. Nu är det dags att på allvar fästa blicken på ljud, robotjournalistik och AR. Det är nämligen några av trenderna i årets upplaga av Schibsted Future Report. Det är en av notiserna i veckans TU Marknad och insikt.

läs mer

TU Marknad och insikt, v. 45 2018

71 procent av smartmobilägarna i Sverige läser nyheter i mobilen minst en gång i veckan. Det visar den stora rapporten A Mobile World från Deloitte, om de nordiska konsumenters mobilvanor. Rapporten visar också att var tredje svensk användare av smarta mobiler också har tillgång till en digital tidningsprenumeration. Det är en av notiserna i veckans TU Marknad och insikt.

läs mer

TU Marknad och insikt, v. 43 2018

Experterna inom marknadsföring, Peter Field och Les Binet, manar till snabb ombalansering av budgetfokus. Från en inriktning på kortsiktiga aktiviteter till långsiktigt varumärkesbyggande. Det gör duon i sin färska rapport Effectiveness in context, vilken släpptes nu i oktober och finns tillgänglig via Youtube.

läs mer

TU Marknad och insikt, v. 49 2018

5G landar, röststyrda enheter tilltalar oss och Instagram-estetiken börjar att tappa i attraktionskraft. Det är tre av de hundra trender firman J Walter Thompson Intelligence spår kommer att på verka konsumenter och näringsliv under nästa år. Bolaget siar också att om den exklusiva trycksakens förnyade lockelse och virtuella influencers. En av många nyheter i veckans TU Marknad och insikt.

läs mer

TU Marknad och insikt, v. 47 2018

Mobilens stjärna stod på sin höjd 2017. Nu är det dags att på allvar fästa blicken på ljud, robotjournalistik och AR. Det är nämligen några av trenderna i årets upplaga av Schibsted Future Report. Det är en av notiserna i veckans TU Marknad och insikt.

läs mer

TU Marknad och insikt, v. 45 2018

71 procent av smartmobilägarna i Sverige läser nyheter i mobilen minst en gång i veckan. Det visar den stora rapporten A Mobile World från Deloitte, om de nordiska konsumenters mobilvanor. Rapporten visar också att var tredje svensk användare av smarta mobiler också har tillgång till en digital tidningsprenumeration. Det är en av notiserna i veckans TU Marknad och insikt.

läs mer

TU Marknad och insikt, v. 43 2018

Experterna inom marknadsföring, Peter Field och Les Binet, manar till snabb ombalansering av budgetfokus. Från en inriktning på kortsiktiga aktiviteter till långsiktigt varumärkesbyggande. Det gör duon i sin färska rapport Effectiveness in context, vilken släpptes nu i oktober och finns tillgänglig via Youtube.

läs mer

Pin It on Pinterest