TU bevakar marknaden

Två gånger i månaden sammanfattar TU konsument-, omvärlds- och annonstrender på mediemarknaden i vårt nyhetsbrev TU Marknad och insikt. Nyhetsbrevet är till för att du som arbetar med redaktionell utveckling och affärsutveckling på ett medieföretag enklare ska kunna hålla koll på vad som händer på marknaden och fatta välgrundade beslut. Du tecknar dig för prenumeration genom att mejla info (a) tu.se.

TU Marknad och insikt, v. 15 2021

I Danmark tester en lokaltidning nya sätt att finansiera journalistiken. Marknadsföringsexperten Les Binet talar om hur det nya mätverktyget ”Share of Search” kan användas. Därtill visar ny forskning att skälen till att som konsument välja en mediekanal framför en annan kan vara väldigt prosaiska. Det och mycket till i veckans TU Marknad och insikt.

läs mer

TU Marknad och insikt, v. 7 2021

Färska analyser av Facebooks nedsläckning av nyheter i Australien, generation Z läggs under lupp av Kantar Sifo och vi lär oss mer om samhället när vi tar del av medier i sina traditionella former än via kanaler som denna. Och så säljs det böcker som aldrig förr i Sverige. Det och mycket mer i veckans TU Marknad och insikt.

läs mer

Mediefakta

Bodil Gidlund, projektsamordnare
08-692 46 45 Mobil: 070-823 07 67
bodil.gidlund@tu.se

Tobias Lindberg, analys- och opinionsansvarig
08-692 46 08 Mobil: 076-527 46 40
tobias.lindberg@tu.se

Pin It on Pinterest