Mediefakta

Mediefakta

Bodil Gidlund
Projektsamordnare
08-692 46 45 Mobil: 070-823 07 67
bodil.gidlund@tu.se

Tobias Lindberg
Analys- och opinionsansvarig
08-692 46 08 Mobil: 076-527 46 40
tobias.lindberg@tu.se

Bodil Gidlund
Projektsamordnare
08-692 46 45 Mobil: 070-823 07 67
bodil.gidlund@tu.se

Tobias Lindberg
Analys- och opinionsansvarig
08-692 46 08 Mobil: 076-527 46 40
tobias.lindberg@tu.se

TU bevakar marknaden

Två gånger i månaden sammanfattar vi viktiga konsument-, omvärlds- och annonstrender på mediemarknaden i vårt nyhetsbrev TU Marknad och insikt. Nyhetsbrevet är till för att du som arbetar med redaktionell utveckling och affärsutveckling på ett medieföretag enklare ska kunna hålla koll på vad som händer på marknaden och fatta välgrundade beslut. Här på sajten uppdaterar vi sidan kontinuerligt. Vill du prenumerera så gör du det enklast via formuläret längst ned på varje nyhetsbrev nedan.

TU Marknad och insikt, v. 25 2019

I veckans nyhetsbrev uppmärksammar vi medieinstitutet Reuters stora Digital News Report, Mary Meekers årliga trendgenomgång och PwC:s prognos för utvecklingen om medie- och underhållningsbranschen. Dessutom sammanfattas delar ut Institutet för mediestudiers rapport – allt i TU Marknad och insikt.

läs mer

TU Marknad och insikt, v. 23 2019

Fler prenumererar på morgontidningen digitalt, beteendebaserad marknadsföring betalar sig inte lika mycket som förväntat och redaktionella medier viktigast vid val. Det är tre av veckans notiser i TU Marknad och insikt.

läs mer

TU Marknad och insikt, v. 21 2019

Under första kvartalet i år ökade de sammanlagda medieinvesteringarna med 2,9 procent – enligt den senaste kvartalsrapporten från IRM. Dessutom uppmärksammar veckans TU Marknad och insikt nya Orvesto Junior-rapporten och en rapport om betallösningar från Reuters Institute for the Study of Journalism.

läs mer

TU Marknad och insikt, v. 15 2019

Fyra regler för effektiv annonsering. Sju av tio läser minst en dagstidning under en genomsnittlig vecka. Och hur rätt data kan stärka affärsutvecklingen. Det är tre av notiserna i veckans TU Marknad och insikt.

läs mer

TU Marknad och insikt, v. 25 2019

I veckans nyhetsbrev uppmärksammar vi medieinstitutet Reuters stora Digital News Report, Mary Meekers årliga trendgenomgång och PwC:s prognos för utvecklingen om medie- och underhållningsbranschen. Dessutom sammanfattas delar ut Institutet för mediestudiers rapport – allt i TU Marknad och insikt.

läs mer

TU Marknad och insikt, v. 23 2019

Fler prenumererar på morgontidningen digitalt, beteendebaserad marknadsföring betalar sig inte lika mycket som förväntat och redaktionella medier viktigast vid val. Det är tre av veckans notiser i TU Marknad och insikt.

läs mer

TU Marknad och insikt, v. 21 2019

Under första kvartalet i år ökade de sammanlagda medieinvesteringarna med 2,9 procent – enligt den senaste kvartalsrapporten från IRM. Dessutom uppmärksammar veckans TU Marknad och insikt nya Orvesto Junior-rapporten och en rapport om betallösningar från Reuters Institute for the Study of Journalism.

läs mer

TU Marknad och insikt, v. 15 2019

Fyra regler för effektiv annonsering. Sju av tio läser minst en dagstidning under en genomsnittlig vecka. Och hur rätt data kan stärka affärsutvecklingen. Det är tre av notiserna i veckans TU Marknad och insikt.

läs mer

Pin It on Pinterest