TU bevakar marknaden

Två gånger i månaden sammanfattar TU konsument-, omvärlds- och annonstrender på mediemarknaden i vårt nyhetsbrev TU Marknad och insikt. Nyhetsbrevet är till för att du som arbetar med redaktionell utveckling och affärsutveckling på ett medieföretag enklare ska kunna hålla koll på vad som händer på marknaden och fatta välgrundade beslut. Du tecknar dig för prenumeration underst i nyhetsbreven nedan.

TU Marknad och insikt, v. 21 2019

Under första kvartalet i år ökade de sammanlagda medieinvesteringarna med 2,9 procent - enligt den senaste kvartalsrapporten från IRM. Dessutom uppmärksammar veckans TU Marknad och insikt nya Orvesto Junior-rapporten och en rapport om betallösningar från Reuters Institute for the Study of Journalism.
läs mer

TU Marknad och insikt, v. 15 2019

Fyra regler för effektiv annonsering. Sju av tio läser minst en dagstidning under en genomsnittlig vecka. Och hur rätt data kan stärka affärsutvecklingen. Det är tre av notiserna i veckans TU Marknad och insikt.
läs mer

TU Marknad och insikt, v. 13 2019

Uppsvinget för strömmade tjänster har öppnat helt nya valmöjligheter för konsumenterna. Men det har också skapat en prenumerationsfrustration bland användarna, enligt Deloittes färska trendrapport om främst digitala videotjänster.
läs mer

TU Marknad och insikt, v. 11 2019

2018 års upplagor och räckvidder ute Under förra året ökade dagspressens digitala upplagor och minskningarna i print dämpades, enligt färsk statistik från Kantar Sifo Media Audit och rapporterat i Medievärlden med flera. Den digitala upplagan inklusive plusabonnemang,...

läs mer

Mediefakta

Bodil Gidlund, projektsamordnare
08-692 46 45 Mobil: 070-823 07 67
bodil.gidlund@tu.se

Tobias Lindberg, analys- och opinionsansvarig
08-692 46 08 Mobil: 076-527 46 40
tobias.lindberg@tu.se

Pin It on Pinterest