Mediefakta

Mediefakta

Bodil Gidlund
Projektsamordnare
08-692 46 45 Mobil: 070-823 07 67
bodil.gidlund@tu.se

Tobias Lindberg
Analys- och opinionsansvarig
08-692 46 08 Mobil: 076-527 46 40
tobias.lindberg@tu.se

Bodil Gidlund
Projektsamordnare
08-692 46 45 Mobil: 070-823 07 67
bodil.gidlund@tu.se

Tobias Lindberg
Analys- och opinionsansvarig
08-692 46 08 Mobil: 076-527 46 40
tobias.lindberg@tu.se

TU bevakar marknaden

Två gånger i månaden sammanfattar vi viktiga konsument-, omvärlds- och annonstrender på mediemarknaden i vårt nyhetsbrev TU Marknad och insikt. Nyhetsbrevet är till för att du som arbetar med redaktionell utveckling och affärsutveckling på ett medieföretag enklare ska kunna hålla koll på vad som händer på marknaden och fatta välgrundade beslut. Här på sajten uppdaterar vi sidan kontinuerligt. Vill du prenumerera så gör du det enklast via formuläret längst ned på varje nyhetsbrev nedan.

TU Marknad och insikt, v. 13 2019

Uppsvinget för strömmade tjänster har öppnat helt nya valmöjligheter för konsumenterna. Men det har också skapat en prenumerationsfrustration bland användarna, enligt Deloittes färska trendrapport om främst digitala videotjänster.

läs mer

TU Marknad och insikt, v. 11 2019

2018 års upplagor och räckvidder ute Under förra året ökade dagspressens digitala upplagor och minskningarna i print dämpades, enligt färsk statistik från Kantar Sifo Media Audit och rapporterat i Medievärlden med flera. Den digitala upplagan inklusive plusabonnemang,...

läs mer

TU Marknad och insikt, v. 5 2019

När är konsumenterna som mest mottagliga för annonsering via mobilen? Vad bör alla veta om mediernas utveckling? Och vilka är användarnas skäl till att betala för nyheter i digitala kanaler? Tre frågor som alla får sina svar i veckans TU Marknad och insikt.

läs mer

TU Marknad och insikt, v. 13 2019

Uppsvinget för strömmade tjänster har öppnat helt nya valmöjligheter för konsumenterna. Men det har också skapat en prenumerationsfrustration bland användarna, enligt Deloittes färska trendrapport om främst digitala videotjänster.

läs mer

TU Marknad och insikt, v. 11 2019

2018 års upplagor och räckvidder ute Under förra året ökade dagspressens digitala upplagor och minskningarna i print dämpades, enligt färsk statistik från Kantar Sifo Media Audit och rapporterat i Medievärlden med flera. Den digitala upplagan inklusive plusabonnemang,...

läs mer

TU Marknad och insikt, v. 5 2019

När är konsumenterna som mest mottagliga för annonsering via mobilen? Vad bör alla veta om mediernas utveckling? Och vilka är användarnas skäl till att betala för nyheter i digitala kanaler? Tre frågor som alla får sina svar i veckans TU Marknad och insikt.

läs mer

Pin It on Pinterest