Mediefakta

Mediefakta

Bodil Gidlund
Projektkoordinator
08-692 46 45 Mobil: 070-823 07 67
bodil.gidlund@tu.se

Tobias Lindberg
Chefsanalytiker
08-692 46 08 Mobil: 076-527 46 40
tobias.lindberg@tu.se

Bodil Gidlund
Projektkoordinator
08-692 46 45 Mobil: 070-823 07 67
bodil.gidlund@tu.se

Tobias Lindberg
Chefsanalytiker
08-692 46 08 Mobil: 076-527 46 40
tobias.lindberg@tu.se

TU bevakar marknaden

Två gånger i månaden sammanfattar vi viktiga konsument-, omvärlds- och annonstrender på mediemarknaden i vårt nyhetsbrev TU Marknad och insikt. Nyhetsbrevet är till för att du som arbetar med redaktionell utveckling och affärsutveckling på ett medieföretag enklare ska kunna hålla koll på vad som händer på marknaden och fatta välgrundade beslut. Här på sajten uppdaterar vi sidan kontinuerligt. Vill du prenumerera så gör du det enklast via formuläret längst ned på varje nyhetsbrev nedan.

ikon_mediehusÅtta av tio läser tidningen

78 procent av Sveriges befolkning läser dagspress under en vanlig vecka, visar studier från Nordicom. Under Branschfakta hittar du mer information eller i broschyren Medier i Sverige.

TU Marknadsinsikt, v. 26 2018

Fler än var fjärde internetanvändare betalar för nyheter online, visar årets upplaga av medieinstitutet Reuters rapport “Digital News Report”. Vårens sista TU Marknadsinsikt uppmärksammar också att annonser intill nyheter ofta höjer annonsvärdet samt att vi närmar oss krönet på högkonjunkturen.

läs mer

TU Marknadsinsikt, v. 24 2018

Är bilder eller text mest effektiva i annonser – RAM svarar, prenumerationsaffären blir ännu viktigare och ny rapport om att växla ned i print. Det är tre av notiserna i veckans TU Marknadsinsikt.

läs mer

TU Marknadsinsikt, v. 22 2018

Annonser i trovärdiga miljöer presterar bättre En ny rapport från det internationella medienätverket World Media Group visar att digitala annonser som visas i högkvalitativa och trovärdiga redaktionella miljöer får fram budskapet effektivare än annonser i andra...

läs mer

TU Marknadsinsikt, v. 26 2018

Fler än var fjärde internetanvändare betalar för nyheter online, visar årets upplaga av medieinstitutet Reuters rapport “Digital News Report”. Vårens sista TU Marknadsinsikt uppmärksammar också att annonser intill nyheter ofta höjer annonsvärdet samt att vi närmar oss krönet på högkonjunkturen.

läs mer

TU Marknadsinsikt, v. 24 2018

Är bilder eller text mest effektiva i annonser – RAM svarar, prenumerationsaffären blir ännu viktigare och ny rapport om att växla ned i print. Det är tre av notiserna i veckans TU Marknadsinsikt.

läs mer

TU Marknadsinsikt, v. 22 2018

Annonser i trovärdiga miljöer presterar bättre En ny rapport från det internationella medienätverket World Media Group visar att digitala annonser som visas i högkvalitativa och trovärdiga redaktionella miljöer får fram budskapet effektivare än annonser i andra...

läs mer

Pin It on Pinterest