TU bevakar marknaden
TU sammanfattar konsument-, omvärlds- och annonstrender på mediemarknaden i vårt nyhetsbrev TU Marknad och insikt. Nyhetsbrevet är till för att du som arbetar med redaktionell utveckling och affärsutveckling på ett medieföretag enklare ska kunna hålla koll på vad som händer på marknaden och fatta välgrundade beslut. Du tecknar dig för prenumeration genom att mejla info (a) tu.se.
TU Marknad och insikt, v. 5 2021
Veckans TU Marknad och insikt sätter ljuset på nya appen Clubhouse, Deliottes Digital Consumer Trends och Ben Evans årliga techspaning – och en hel del mer.
TU Marknad och insikt, v. 3 2021
Årets första TU Marknad och insikt handlar om annonseffekt, kanalval och 243 mediechefers spaningar om årets om kommer.
TU Marknad och insikt, v. 51 2020
Årets sista TU Marknad och insikt bjuder på ett axplock ur alla de framtidsspaningar som bland annat Nieman Lab och Schibsted presenterat nyligen. Dessutom en hastig blick i Svenskarna och internet samt andra rapporter.
TU Marknad och insikt, v. 49 2020
Poddar en allt viktigare del av mediemixen, fördjupade användarinsikter ger ökade möjligheter att trycka ned churnen och vägen till generation Z. Det är något av innehållet i veckans TU Marknad och insikt.
TU Marknad och insikt, v. 47 2020
HUI:s prognos för julhandeln, annonsintäkternas utveckling och tips för en vässad datajournalistik är tre av ämnena i veckan TU Marknad och insikt.