TU bevakar marknaden

Två gånger i månaden sammanfattar TU konsument-, omvärlds- och annonstrender på mediemarknaden i vårt nyhetsbrev TU Marknad och insikt. Nyhetsbrevet är till för att du som arbetar med redaktionell utveckling och affärsutveckling på ett medieföretag enklare ska kunna hålla koll på vad som händer på marknaden och fatta välgrundade beslut. Du tecknar dig för prenumeration underst i nyhetsbreven nedan.

TU Marknad och insikt, v. 25 2020

Veckans TU Marknad och insikt bjuder på notiser ur den aktuella studien Digital News Report, en kort sammanfattning av en ny svensk rapport om AI inom journalistiken samt tips om en artikel om hur abonnemang hos Spotify, Netflix och liknande påverkar betalningsviljan för nyheter online. Glad midsommar!

läs mer

Mediefakta

Bodil Gidlund, projektsamordnare
08-692 46 45 Mobil: 070-823 07 67
bodil.gidlund@tu.se

Tobias Lindberg, analys- och opinionsansvarig
08-692 46 08 Mobil: 076-527 46 40
tobias.lindberg@tu.se

Pin It on Pinterest