Primärläsare, det vill säga de som endast läser en tidning och ingen annan, erbjuder stora möjligheter för utgivare och marknadsförare, skriver bland annat Sara Hill, vd på kanadensiska undersökningsföretaget Vividata, på medieorganisationen Inmas blogg Satysfing Audiences. Vividatas uppgifter visar att de här läsarna är unika, engagerade och påtagligt många i vår annars upphackade medievärld. Ungefär 30 procent av den kanadensiska populationen kan räknas som primärläsare, vilket i så fall skulle innebära att det kan vara värt att investera i deras lojalitet och användarmönster. En intressant skillnad mellan dessa exklusiva primärläsare och den generella användaren är att primärläsarna vanligen håller sig till en plattform, antingen den tryckta tidningen eller den digitala. Den genomsnittlige läsaren är mer benägen att använda olika plattformar. Läs hela bloggposten >>

 

 

 

Pin It on Pinterest

Dela artikeln?

Tryck på valfri social media för att dela, eller skriv ut med den gröna knappen.