TU bevakar marknaden och sammanfattar konsument-, omvärlds- och annonstrender på mediemarknaden i vårt nyhetsbrev TU Marknad och insikt. Nyhetsbrevet är till för att du som arbetar med redaktionell utveckling och affärsutveckling på ett medieföretag enklare ska kunna hålla koll på vad som händer på marknaden och fatta välgrundade beslut. Du tecknar dig för prenumeration genom att mejla info@tu.se.
TU Marknad och insikt, vecka 22 2024
De amerikanska lokaltidningsläsarna och deras partisympatier, highlights från INMA World Congress och mycket mer i i månadens Marknad och Insikt.
TU Marknad och insikt, vecka 17 2024
Denna månads nyhetsbrev handlar bland annat om utmaningarna som finns i att attrahera yngre läsare och vi ger några exempel på AI-lösningar som visat sig framgångsrika. Nytt i nyhetsbrevet är kortfattade beskrivningar av konjunkturläget med indikatorer.
TU Marknad och insikt, vecka 13 2024
Marknad och insikt handlar denna gång bl a om INMA:s Media Subscriptions Summit 2024, hur utvecklingen av digital- och printprenumerationer påverkar intäkter över tid, svenska initiativ kring källkritik samt lite om nytt inom AI-området.
TU Marknad och insikt, vecka 10 2024
Marknad och insikt handlar denna gång bl a om ett antal spaningar för medieåret 2024 och tips på hur läsaraffären kan stärkas.
TU Marknad och insikt, vecka 51 2023
Marknad och insikt rymmer en medieekonomisk tillbakablick och ett antal spaningar inför 2024. Vi bjuder även på en rad korta nyheter om bland annat AI, X, Threads och Google.