Etik och trovärdighet

I en tid då olika aktörer försöker undergräva allmänhetens tilltro till de etablerade medierna är det viktigt för oss att förklara vad TU och medier gör och varför. TU har bl a bedrivit en treårig informationskampanj om medier och trovärdighet.

 

Ny kampanj om mediers trovärdighet

I dag inleder mediehusens branschorganisation TU en ny treårig kampanj om mediernas trovärdighet, pressetik och systemet med ansvarig utgivare. Kampanjen startar med debattartiklar och annonser i dagstidningar över hela landet. ”Var femte svensk nyhetskonsument...

läs mer

Misstron måste bemötas med transparens

I en tid då misstron mot de traditionella medierna växer måste medierna bli ännu bättre på att förklara vad de gör och varför. Därför drar TU igång en treårig informationskampanj om medier och trovärdighet. Varannan svensk nyhetskonsument får till stora delar sina...

läs mer

Opinion

Ewa Thorslund, vd
08-692 46 30, 073-034 70 75
ewa.thorslund@tu.se

Tobias Lindberg, analys- och opinionsansvarig
08-692 46 08, 076-527 46 40
tobias.lindberg@tu.se

Pin It on Pinterest