TU:s årliga analys- och annonsdag äger rum torsdagen den 30 januari 2020 på Helio GT30 i Stockholm. Halvdagen är öppen för alla som är intresserade av annons- och användardata, redaktionell och teknisk utveckling, kommersiell analys och medieaffären. Under dagen lyfter vi fram exempel på hur analys och data kan stärka och utveckla den publicistiska affären.

Missa inte TU:s analys- och annonsdag – under halvdagen medverkar Josefin Lundh, Engagement Manager Aftonbladet, Magnus Anshelm, vd Mediamätning i Skandinavien MMS, Unn Edberg, vd och chefredaktör tidningen Vi, Pernilla Jonsson, Head of Consumer Lab på Ericsson, och Morgan Andersson, Chief Operation Officer Gota Media.

Program, kl. 13-17

Kl. 13.00, Tobias Lindberg, analys- och opinionsansvarig TU – Medier i Sverige: Välkommen till årets analys- och annonsdag

”Ännu närmare användarna” – Aftonbladets engagement manager Josefin Lundh går på djupet i hur tidningen arbetar i gränslandet mellan analys, marknad och redaktion för att bli bättre på att förstå sina användare och bygga en starkare relation till dem, genom att öka engagemanget på olika sätt beroende på var i den så kallade användartrappan de befinner sig. Läs mer >>

”Medlemskap och lyssning” – Unn Edberg, publisher på Vi, berättar om arbetet att ta en traditionstyngd tryckt tidning in i en digital värld där prenumeranter är medskapande medlemmar, texterna blir ljud – inlästa av de egna journalisterna – och där less is more. Hör strategierna för hur noga utvalda berättelser och en community-känsla ska få nya grupper att hitta till Vi samtidigt som kärntruppen av trogna prenumeranter lockas att stanna kvar. Läs mer >>

”Därför ritar rörligt om intäktskartan” – Hushållens utgifter för online-video ökar. Det samtidigt som hushållens totala medieutgifter nu för första gången på flera år minskar. Enligt en aktuell rapport från MMS betalar hushållen 6,8 miljarder kr för digitala tv-, video- och streamingtjänster per år. Vad betyder dessa användarmönster för nyhetsmedier och andra mediehus? Vad visar MMS’ analyser? Och vilka möjligheter öppnar den nya datan för? MMS vd Magnus Anshelm pekar på de mest centrala trenderna och positionsförflyttningarna inför 2020. Läs mer >>

Fler puffar under december månad.

Praktiska uppgifter

Datum: 30 jan 2020

Tid: kl 13-17

Plats: Helio GT30, Stockholm

Pris: 890 kr, exkl moms

Sista anmälningsdag: 23 jan 2020

Anmäl dig här:

 

Pin It on Pinterest

Dela artikeln?

Tryck på valfri social media för att dela, eller skriv ut med den gröna knappen.