Mediefakta

Vi hjälper dig att hålla koll på vad som händer i medievärlden – för att du ska kunna fatta välgrundade beslut och för att du ska få möjlighet att agera på förändringar i tid.

TU bevakar löpande utvecklingen på annonsmarknaden samt identifierar trender inom bland annat medieanvändning, andra medieslag och medieköpare.

Nedan är ett par exempel på hur du kan använda våra tjänster:

TU Marknad och insikt. Ett par gånger i månaden samlar vi viktiga konsument-, omvärlds- och annonstrender på mediemarknaden i ett kostnadsfritt nyhetsbrev. Här på sajten bevakar vi områdena kontinuerligt. Du kan beställa nyhetsbrevet “TU Marknad och insikt” här.

Information om mediehusen. Kvartalsvis presenterar vi barometrar över mediehusens generella annonsutveckling samt utvecklingen för internet och mobilannonseringen. Mer detaljerad information om våra medlemsföretag finns på dagspress.se och under ”Branschfakta” här på sajten.

TU Marknad och insikt, v. 51 2020

Årets sista TU Marknad och insikt bjuder på ett axplock ur alla de framtidsspaningar som bland annat Nieman Lab och Schibsted presenterat nyligen. Dessutom en hastig blick i Svenskarna och internet samt andra rapporter.

läs mer

Morgonpressens konsumentintäkter ökar med 3 procent

Den svenska morgonpressens intäkter från läsarna ökar med 3 procent under tredje kvartalet i år, visar aktuell statistik från TU – Medier i Sverige. Det är en ökning som till stora delar kan förklaras av att allt fler betalar – och betalar mer – för nyheter i digitala kanaler.

läs mer

Mediefakta

Bodil Gidlund, projektsamordnare
08-692 46 45 Mobil: 070-823 07 67
bodil.gidlund@tu.se

Tobias Lindberg, analys- och opinionsansvarig
08-692 46 08 Mobil: 076-527 46 40
tobias.lindberg@tu.se

Pin It on Pinterest