Mediefakta

Vi hjälper dig att hålla koll på vad som händer i medievärlden – för att du ska kunna fatta välgrundade beslut och för att du ska få möjlighet att agera på förändringar i tid.

TU bevakar löpande utvecklingen på annonsmarknaden samt identifierar trender inom bland annat medieanvändning, andra medieslag och medieköpare.

Nedan är ett par exempel på hur du kan använda våra tjänster:

TU Marknad och insikt. Ett par gånger i månaden samlar vi viktiga konsument-, omvärlds- och annonstrender på mediemarknaden i ett kostnadsfritt nyhetsbrev. Här på sajten bevakar vi områdena kontinuerligt. Du kan beställa nyhetsbrevet “TU Marknad och insikt” här.

Information om mediehusen. Kvartalsvis presenterar vi barometrar över mediehusens generella annonsutveckling samt utvecklingen för internet och mobilannonseringen. Mer detaljerad information om våra medlemsföretag finns på dagspress.se och under ”Branschfakta” här på sajten.

TU Marknad och insikt, v. 21 2020

I veckans TU Marknad och insikt vänds blicken mot användningen av Markovkedjor i publikanalysen, tillskottet av nya prenumeranter under coronakrisen samt kurs i maskininlärning – specialinriktad för journalister.

läs mer

TU Marknad och insikt, v. 19 2020

Vi läser tidningen mer noggrant, under längre tid och tillmäter den större vikt som en följd av coronakrisen. Det är några av de slutsater RAM drar efter att ha studerat sina mest aktuella mätningar. Dessa mätningar samt andra relevanta studier och rapporter uppmärksammat i veckans TU Marknad och insikt.

läs mer

Mediefakta

Bodil Gidlund, projektsamordnare
08-692 46 45 Mobil: 070-823 07 67
bodil.gidlund@tu.se

Tobias Lindberg, analys- och opinionsansvarig
08-692 46 08 Mobil: 076-527 46 40
tobias.lindberg@tu.se

Pin It on Pinterest