Evenemang

TU utbildar och inspirerar genom egna kurser, frukostseminarier och dagar för erfarenhetsutbyte. Vi finns på bokmässan och anordnar välbesökta seminarier om aktuella mediefrågor under Almedalsveckan. Varje år arrangeras branschens konferens och tävling Årets Dagstidning i TU:s regi.

Evenemang, seminarier och utbildning

När du anmäler dig till något av våra event eller kurser använder vi inte dina uppgifter till annat än det som berör eventet. Vi säljer aldrig dina personuppgifter till tredje part. Mer om vår dataskyddspolicy och hur vi samlar in och använder personuppgifter i vår verksamhet kan du läsa om här >>

Villkor vid bokning

Vid förhinder ska avanmälan ske till TU snarast. I de fall du vill skicka en ersättare ska detta meddelas till TU senast 7 dagar innan kursstart, det tillkommer en administrativ avgift om 300 kr. Avanmälan samt namnändring skickas till admin@tu.se.

Eventuella kostnader som uppstår om konferens/kurs/utbildning/seminarium ställs in eller flyttas tar TU inte ansvar för.

Observera att vissa event har särskilda bokningsvillkor, detta finns angivet på anmälningssidan.

Vänligen kontrollera därför de bokningsvillkor som gäller för just ditt event.

Tidningsveckan – med nyheter i undervisningen

Mediekompass, en del av TU – Medier i Sverige, är verktyget för lärare som vill använda nyheter och journalistik i undervisningen. Inom ramen för Mediekompass får lärare tillgång till undervisningsmaterial där nyheter, journalistik och aktuell omvärldsbevakning står i fokus. Nu arrangeras Tidningsveckan under vecka 42, då eleverna får fördjupa sig i nyhetsmedier och journalistik.

läs mer

Digital kurs i ansvarigt utgivarskap 5 november

TU håller en ny kurs i ansvarigt utgivarskap den 5 november. Kursen vänder sig främst till personer som är ansvarig utgivare/ställföreträdande utgivare eller står i begrepp att få ett sådant uppdrag eller behöver fördjupad kännedom om frågorna. Utbildningen tar upp grundläggande formella och praktiska kunskaper om tryck- och yttrandefrihetslagarna, press- och medieetik.

läs mer

Seminarier för starkare annonsaffär

Kristider ger en möjlighet till att dra igång aktiviteter för att ta nya marknadsandelar när tiderna bli mer normala. Flera rapporter visar till exempel att annonsmixen bör innehålla en större andel nyhetsmedier. Under två seminarier diskuterar och undersöker vi förutsättningar för att mäta och presentera fakta om mediekanalers räckvidd och styrkor på ett trovärdigt och effektivt sätt.

läs mer

Se branschintervjuer och Årets Dagstidning

Coronakrisen har inneburit stora utmaningar för mediebranschen i form av bland annat annonsbortfall och permitteringar. Samtidigt är intresset och engagemanget för journalistiken större än kanske någonsin. I samband med prisutdelningen av Årets Dagstidning intervjuade...

läs mer

Evenemang

Ewa Thorslund, vd
08-692 46 30, 073-034 70 75
ewa.thorslund@tu.se

Pin It on Pinterest