Evenemang

TU utbildar och inspirerar genom egna kurser, frukostseminarier och dagar för erfarenhetsutbyte. Vi finns på bokmässan och anordnar välbesökta seminarier om aktuella mediefrågor under Almedalsveckan. Varje år arrangeras branschens konferens och tävling Årets Dagstidning i TU:s regi.

Evenemang, seminarier och utbildning

När du anmäler dig till något av våra event eller kurser använder vi inte dina uppgifter till annat än det som berör eventet. Vi säljer aldrig dina personuppgifter till tredje part. Mer om vår dataskyddspolicy och hur vi samlar in och använder personuppgifter i vår verksamhet kan du läsa om här >>

Villkor vid bokning

Anmälan är bindande. Vid återbud eller avbokning gäller följande:

Avbokning som sker mellan 13 och 8 dagar före konferens/kursstart/seminarium debiteras med 50 procent av priset.

Avbokning som sker 7 dagar eller senare före konferens/kursstart/seminarium debiteras med 100 procent av priset. Självklart kan du skicka en ersättare om du själv får förhinder och detta måste meddelas till TU. En administrativ avgift om 300 kr tillkommer för varje ändring.

No show-avgift är 100 procent av priset plus en administrativ avgift om 300:-.

Eventuella kostnader som uppstår om en konferens/kurs/utbildning/seminarium ställs in eller flyttas tar TU inte ansvar för.

TU:s frukostseminarier kan ha andra villkor som i så fall finns noterat i inbjudningstexten, och större event – som Årets Dagstidning – har särskilda villkor för betalning och avbokning.

Vid påminnelse tillkommer påminnelseavgift 60:- och dröjsmålsränta med 7,5%.

Affär och data på TU:s analysdag 2020

TU:s årliga analys- och annonsdag äger rum torsdagen den 30 januari 2020 på Helio GT30 i Stockholm. Halvdagen är öppen för alla som är intresserade av annons- och användardata, redaktionell och teknisk utveckling, kommersiell analys och medieaffären.

läs mer

Kurs för ansvarig utgivare

Utbildningen tar upp grundläggande formella och praktiska kunskaper om tryck- och yttrandefrihetslagarna, press- och medieetik. Den är inriktad på frågor med tydlig anknytning till uppgiften som ansvarig utgivare och omfattar såväl pappers- som internetpublicering.

läs mer

Seminarium: Ny rapport om mediernas ekonomi

Vad har hänt på den svenska mediemarknaden? Hur har annonsintäkterna utvecklats under året? Hur ser mediebolagens lönsamhetsutveckling ut? Och vilka är de avgörande trenderna och strukturella förändringarna? Ny rapport presenteras den 23 oktober 2019.

läs mer

Evenemang

Jeanette Gustafsdotter, vd
08-692 46 90, 070-624 45 56
jeanette.gustafsdotter@tu.se

Pin It on Pinterest