TU bevakar marknaden och sammanfattar konsument-, omvärlds- och annonstrender på mediemarknaden i vårt nyhetsbrev TU Marknad och insikt. Nyhetsbrevet är till för att du som arbetar med redaktionell utveckling och affärsutveckling på ett medieföretag enklare ska kunna hålla koll på vad som händer på marknaden och fatta välgrundade beslut. Du tecknar dig för prenumeration genom att mejla info@tu.se.
TU Marknad och insikt, vecka 36 2023
Höstens första Marknad och insikt. Nyhetsbrevet omfattar bland annat en genomgång av ett antal affärsmodeller med stor potential för mediehusen och två olika annonsmarknadsprognoser.
TU Marknad och insikt, vecka 26 2023
Nyhetsbrevet Marknad och insikt handlar denna gång bl a om hur man bäst argumenterar för en digital prenumeration.
TU Marknad och insikt, vecka 22 2023
Nyhetsbrevet Marknad och insikt berättar denna gång bl a om attributionsmodeller som blivit alltmer ifrågasatta, vilket leder till att ekonometri/Marketing Mix Modelling går en ny vår till mötes. Detta och mer därtill i senaste nyhetsbrevet.
TU Marknad och insikt, vecka 17 2023
Nyhetsbrevet Marknad och insikt berättar bl a om en kvalitativ studie gjord av Reuters Institute bland marginaliserade grupper för att få en djupare förståelse för vad det är som orsakar sviktande medietillit.
TU Marknad och insikt, vecka 9 2023
Nyhetsbrevet Marknad och insikt handlar denna gång bland annat om några viktiga trender på konsument- och annonsområdet, utvecklingen av hur rörlig bild och ljud konsumeras m m.