TU bevakar marknaden och sammanfattar konsument-, omvärlds- och annonstrender på mediemarknaden i vårt nyhetsbrev TU Marknad och insikt. Nyhetsbrevet är till för att du som arbetar med redaktionell utveckling och affärsutveckling på ett medieföretag enklare ska kunna hålla koll på vad som händer på marknaden och fatta välgrundade beslut. Du tecknar dig för prenumeration genom att mejla info@tu.se.
TU Marknad och insikt, vecka 47 2024
Nyhetsbrevet handlar i november bl a om allmänhetens förtroende för medier, hur Generation Z kan nås och den senaste utvecklingen inom AI och sociala medier.
TU Marknad och insikt, vecka 42 2024
Hur kan lokaljournalistiken utvecklas för att göra verklig nytta för lokala läsare – och hur kan detta kommuniceras till läsarna? Marknad och insikt tittar också på hur amerikanska presidentvalskampanjer kan påverka medierna.
TU Marknad och insikt, vecka 39 2024
Marknad och insikt handlar denna gång bland annat om ett nytt avtal mellan Google och Kalifornien om lokaljournalistik, övergången till digitala kanaler i USA och Storbritannien, samt ifrågasättande av nyttan med generativ AI.
TU Marknad och insikt, vecka 33 2024
Förtroendet för nyhetsmedier är globalt lågt men i de nordiska länderna fortfarande relativt högt. OpenAI stämmer New York Times och fackförbund kräver insyn i Axel Springers avtal med OpenAI. Det och mycket mer i månadens utgåva av Marknad och insikt.
TU Marknad och insikt, vecka 25 2024
Allt fler nyhetsundvikare i Danmark. Financial Times vd ger råd om bemötande av AI-bolagen. Och om Google, som betalar för att slippa omfattas av kanadensisk lagstiftning. Det och mycket mer i Marknad och insikt.