TU bevakar marknaden och sammanfattar konsument-, omvärlds- och annonstrender på mediemarknaden i vårt nyhetsbrev TU Marknad och insikt. Nyhetsbrevet är till för att du som arbetar med redaktionell utveckling och affärsutveckling på ett medieföretag enklare ska kunna hålla koll på vad som händer på marknaden och fatta välgrundade beslut. Du tecknar dig för prenumeration genom att mejla info@tu.se.
TU Marknad och insikt, vecka 8 2025
Denna månad innehåller nyhetsbrevet mycket inspiration i form insikter, nya rapporter och framgångsrika exempel från medievärlden.
TU Marknad och insikt, vecka 4 2025
Årets första nyhetsbrev handlar bl a om förtroendefrågan då det amerikanska presidentvalet gjort ämnet mycket uppmärksammat.
TU Marknad och insikt, vecka 47 2024
Nyhetsbrevet handlar i november bl a om allmänhetens förtroende för medier, hur Generation Z kan nås och den senaste utvecklingen inom AI och sociala medier.
TU Marknad och insikt, vecka 42 2024
Hur kan lokaljournalistiken utvecklas för att göra verklig nytta för lokala läsare – och hur kan detta kommuniceras till läsarna? Marknad och insikt tittar också på hur amerikanska presidentvalskampanjer kan påverka medierna.
TU Marknad och insikt, vecka 39 2024
Marknad och insikt handlar denna gång bland annat om ett nytt avtal mellan Google och Kalifornien om lokaljournalistik, övergången till digitala kanaler i USA och Storbritannien, samt ifrågasättande av nyttan med generativ AI.