Ståndpunkt

Ståndpunkt

Jeanette Gustafsdotter, vd
08-692 46 90, 070-624 45 56
jeanette.gustafsdotter@tu.se

Per Hultengård, chefsjurist
08-692 46 46, 070-815 75 29
per.hultengard@tu.se

Vikarie Jan Fager, jurist
jan.fager@tu.se
0703-92 34 44

Jeanette Gustafsdotter, vd
08-692 46 90, 070-624 45 56
jeanette.gustafsdotter@tu.se

Per Hultengård, chefsjurist
08-692 46 46, 070-815 75 29
per.hultengard@tu.se

Vikarie Jan Fager, jurist
jan.fager@tu.se
0703-92 34 44

Etik och trovärdighet

I en tid då misstron mot de traditionella medierna växer måste medierna bli ännu bättre på att förklara vad de gör och varför. Därför drar TU igång en treårig informationskampanj om medier och trovärdighet. Annonsproduktion: TU/Jamendåså

 

Hämta våra annonser!

 

 

 

 

Så jobbar en journalist

Fullhöjd, varierande bredd. Ladda ner här.

 

 

 

 

Pressetik

Kvartsida, eller mindre. Ladda ner här.

 

 

 

 

 

Dolda budskap

Fullhöjd, varierande bredd. Ladda ner här.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Medier som tar ansvar

Fullhöjd, varierande bredd. Ladda ner här.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Fakta

5 spalters bredd. 133 mm höjd. Ladda ner här.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Äldre annonser

Mejla tobias.lindberg@tu.se eller bodil.gidlund@tu.se om äldre annonser

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vi dömer inte, vi pixlar

Var femte svensk nyhetskonsument misstror medierna. Det tar vi på största allvar. Men min tro på mediernas och journalistikens oberoende och på pressetiken är bergfast. Därför lanserar mediernas branschorganisation TU – Medier i Sverige i dagarna en...

läs mer

Ny kampanj om mediers trovärdighet

I dag inleder mediehusens branschorganisation TU en ny treårig kampanj om mediernas trovärdighet, pressetik och systemet med ansvarig utgivare. Kampanjen startar med debattartiklar och annonser i dagstidningar över hela landet. ”Var femte svensk nyhetskonsument...

läs mer

Intresserad av pressetik?

Den svenska tryck- och yttrandefriheten innebär en mycket vidsträckt frihet för tidningar och andra medier att framföra vilka åsikter de vill och att föra ut de nyheter de anser intressanta.

läs mer

Misstron måste bemötas med transparens

I en tid då misstron mot de traditionella medierna växer måste medierna bli ännu bättre på att förklara vad de gör och varför. Därför drar TU igång en treårig informationskampanj om medier och trovärdighet. Varannan svensk nyhetskonsument får till stora delar sina...

läs mer

Vi dömer inte, vi pixlar

Var femte svensk nyhetskonsument misstror medierna. Det tar vi på största allvar. Men min tro på mediernas och journalistikens oberoende och på pressetiken är bergfast. Därför lanserar mediernas branschorganisation TU – Medier i Sverige i dagarna en...

läs mer

Ny kampanj om mediers trovärdighet

I dag inleder mediehusens branschorganisation TU en ny treårig kampanj om mediernas trovärdighet, pressetik och systemet med ansvarig utgivare. Kampanjen startar med debattartiklar och annonser i dagstidningar över hela landet. ”Var femte svensk nyhetskonsument...

läs mer

Intresserad av pressetik?

Den svenska tryck- och yttrandefriheten innebär en mycket vidsträckt frihet för tidningar och andra medier att framföra vilka åsikter de vill och att föra ut de nyheter de anser intressanta.

läs mer

Misstron måste bemötas med transparens

I en tid då misstron mot de traditionella medierna växer måste medierna bli ännu bättre på att förklara vad de gör och varför. Därför drar TU igång en treårig informationskampanj om medier och trovärdighet. Varannan svensk nyhetskonsument får till stora delar sina...

läs mer

Pin It on Pinterest