Svenskarnas medievanor och -attityder

För att bättre förstå förutsättningarna för nyhetsmedier har Tidningsutgivarna låtit genomföra en undersökning bland svenskarna. Några frågor undersökningen reder ut är:

  • Vilka källor använder svenskarna för nyhetskonsumtion?
  • Vad påverkar viljan att betala för nyheter?
  • Vilka är de främsta skälen att ha eller avstå från att ha en prenumeration?
  • Hur troligt är det att prenumeranter och icke-prenumeranter har en tidningsprenumeration om ett år?
  • Vilka attityder har svenskarna till nyheter?

Ta tillfället i akt att lyssna när Tidningsutgivarnas analysansvariga Kajsa Holm berättar om viktiga insikter inför det fortsatta arbetet med att behålla befintliga och attrahera nya läsare/prenumeranter.

De som deltar under webinariet kommer att få en rapport för vidare läsning i efterhand.

Datum och tid: 19 januari kl 09:00

Plats: Digitalt evenemang

OBS att seminariet är exklusivt för anställda på TU:s medlemsföretag och är kostnadsfritt.

Anmäl dig senast den 17 januari här: 

Presentationen pågår i cirka 45 minuter. Därefter finns möjlighet att ställa eventuella frågor.

En Teamslänk skickas ut till anmälda deltagare.

Varmt välkomna!

Pin It on Pinterest

Dela artikeln?

Tryck på valfri social media för att dela, eller skriv ut med den gröna knappen.