Svenskarnas medievanor och -attityder
För att bättre förstå förutsättningarna för nyhetsmedier har Tidningsutgivarna låtit genomföra en undersökning bland svenskarna. Några frågor undersökningen reder ut är:
- Vilka källor använder svenskarna för nyhetskonsumtion?
- Vad påverkar viljan att betala för nyheter?
- Vilka är de främsta skälen att ha eller avstå från att ha en prenumeration?
- Hur troligt är det att prenumeranter och icke-prenumeranter har en tidningsprenumeration om ett år?
- Vilka attityder har svenskarna till nyheter?
Ta tillfället i akt att lyssna när Tidningsutgivarnas analysansvariga Kajsa Holm berättar om viktiga insikter inför det fortsatta arbetet med att behålla befintliga och attrahera nya läsare/prenumeranter.
De som deltar under webinariet kommer att få en rapport för vidare läsning i efterhand.
Datum och tid: 19 januari kl 09:00
Plats: Digitalt evenemang
OBS att seminariet är exklusivt för anställda på TU:s medlemsföretag och är kostnadsfritt.
Anmäl dig senast den 17 januari här:
Presentationen pågår i cirka 45 minuter. Därefter finns möjlighet att ställa eventuella frågor.
En Teamslänk skickas ut till anmälda deltagare.
Varmt välkomna!