Vad gäller egentligen i medieföretagens kommersiella verksamhet och vad är egentligen schysst marknadsföring?

Behöver ni tänka på upphovsrätten och om ni vill använda bilder i er marknadsföring vad skall vi tänka på? Vad skyddas enligt upphovsrätten och vem har rättigheten? Får vi använda personbilder? Vad innebär lagen om namn och bild i reklam?

På denna halvdag går vi igenom gränsdragning mellan reklam och redaktionellt samt vilka regler som gäller på respektive område. Vi tittar på marknadsföringslagen och de nyheter som kommit kring t ex prisjämförelser (rea, black Friday mm).

Vidare går vi igenom regler kring alkohol, spel och andra särskilt reglerade områden.

Vad är ett varumärke och i vilka sammanhang kan jag använda andras varumärken?

Detta är en halvdag för dig som jobbar med annonser, marknadsföring på tidning eller på en reklambyrå knuten till mediehuset.

Utbildare: Jan Fager, jurist TU, Per Hultengård, jurist TU

Pris: Utbildningsdagen kostar 2 000 kronor ex moms (kaffe och förtäring ingår).

Plats: TU:s kansli, Sveavägen 33, 2 tr, Stockholm (TU:s nya lokaler)

Datum: 19 april 2023

Tid: kl. 09.30-12.30. Kaffe m m finns från 09.00.

Sista anmälningsdag: 5 april (begränsat antal platser)

Bokningsvillkor >>

Frågor kring din anmälan eller anmälan till reservlista mejlas till admin@tu.se

ANMÄL DIG HÄR:

 

 

Pin It on Pinterest

Dela artikeln?

Tryck på valfri social media för att dela, eller skriv ut med den gröna knappen.