Forskning, erfarenhet och praktiska råd
Hur påverkar annonser människor och hur bygger de varumärken långsiktigt? Framgångsfaktorerna är inte alltid de många tror. Framstående forskare och experter konstaterar att internationella jättar, såväl digital natives som mer traditionella företag, många gånger uppnår mer framgång med annonsering i ”traditionella” medier och kanaler.
TU arrangerar nu ett efterfrågat seminarium på temat Brand Safety – om forskning och erfarenheter från framgångsrika företag vad gäller långsiktigt varumärkesbygge. Två synnerligen kompetenta föreläsare delar med sig av kunskap om varumärkesbyggande annonsering: Erik Modig (ekonomie doktor och forskare vid Center for Consumer Marketing vid Handelshögskolan i Stockholm) och Niklas Bondesson (docent i marknadsföring vid Stockholms universitet och rådgivare på NoA Consulting).
Under dagen kommer insikter från ny forskning presenteras som är värdefull kunskap för inte minst säljavdelningar, intäktschefer, annonsörer och mediebyråer. Givet de senaste pandemirestriktionerna genomförs eventet digitalt.
Ur programmet:
- Så fungerar annonsering. Aktuell forskning om hur annonser kan påverka människor och de viktigaste framgångsfaktorerna för att skapa annonseffekt.
- Svenska företagsledares syn på varumärkesbyggande och marknadskommunikation. Resultat från Sveriges Annonsörers och NoA Consultings rapport ”Varumärkesbyggnade i obalans” som bygger på 259 intervjuer.
- Sälja långsiktiga investeringar. Forskningsbaserade taktiker för annonsering. Ekonomiska och affärskritiska argument samt konkreta slutsatser.
- Hur annonserar de företag som ligger längst fram? Internationella jättar, såväl digital natives som mer traditionella företag, investerar mer och mer i ”traditionella kanaler”, som TV, utomhus och print.
Datum: Fredag 11 februari 2022
Tid: Kl. 09.00 – 11.30 med paus.
Pris: För anställda på TU:s medlemsföretag är priset 350 kr + moms. Övriga 595 kr + moms.
Bokningsregler: Anmälan är bindande och fakturering sker i förväg. Vid förhinder ska avanmälan ske till TU snarast. I de fall du vill ha en ersättare ska detta meddelas till TU senast 2 dagar innan seminariet. Avanmälan samt namnändring skickas till admin@tu.se.
Sista anmälningsdag: Onsdag 9 februari 2022