Evenemang, seminarier och utbildning

TU utbildar och inspirerar genom egna kurser, frukostseminarier och dagar för erfarenhetsutbyte. Vi finns på bokmässan och anordnar välbesökta seminarier om aktuella mediefrågor under Almedalsveckan. Varje år arrangeras branschens konferens och tävling Årets Dagstidning i TU:s regi.

När du anmäler dig till något av våra event eller kurser använder vi inte dina uppgifter till annat än det som berör eventet. Vi säljer aldrig dina personuppgifter till tredje part. Mer om vår dataskyddspolicy och hur vi samlar in och använder personuppgifter i vår verksamhet kan du läsa om här >>

Villkor vid bokning

Anmälan är bindande. Vid återbud eller avbokning gäller följande: Avbokning som sker mellan 13 och 8 dagar före konferens/kursstart debiteras med 50 procent av priset.

Avbokning som sker 7 dagar eller senare före konferens/kursstart debiteras med 100 procent av priset. Självklart kan du skicka en ersättare om du själv får förhinder. En administrativ avgift om 300 kr tillkommer för varje ändring.

Eventuella kostnader som uppstår om en konferens/kurs/utbildning ställs in eller flyttas tar TU inte ansvar för.

TU:s frukostseminarier kan ha andra villkor som i så fall finns noterat i inbjudningstexten, och större event – som Årets Dagstidning –  har särskilda villkor för betalning och avbokning.

Seminarium: Informationspåverkan och val

VIDEO. Hur ska det svenska valet skyddas från informationspåverkan? Hur kan mediehus stärka sin beredskap och vad är nytt i årets val? Myndigheten för samhällsskydd och beredskap (MSB) och Valmyndigheten berättar under ett seminarium sitt arbete med skyddet av valet.

läs mer

Frukostmöte: 9 faktorer för mer nöjda annonsörer

Vad driver kundlojalitet hos annonsörer? Hur bör mediehusen jobba för att nå sin största säljpotential? Kombinat Sälj och Media med tjänsten Voice of Customer, bjuder in TU:s medlemmar till frukostmöte den 3 maj 2018. Seminariet fokuserar på de faktorer som skapar kundlojalitet hos annonsörer.

läs mer

Affären i fokus på TU:s analys- och annonsdag

TU:s årliga analys- och annonsdag äger rum torsdagen den 25 januari 2018 på Heilo Kungsholmen, Marieberg i Stockholm. Analys- och annonsdagen är öppen för alla som är intresserade av annons- och användardata, redaktionell utveckling, kommersiell analys och medieaffären. Under dagen lyfter vi fram exempel på hur analys och data kan förstärka den redaktionella affären.

läs mer

Ny rapport – så ser mediernas ekonomi ut

Hur har annonsutvecklingen påverkat nyhetsmediers och andra mediers ekonomi? Hur ser bolagens lönsamhetsutveckling ut? Och kan man se några strukturella förändringar och trender? Svaren på frågorna ger medieforskaren Jonas Ohlsson, Nordicom vid Göteborgs universitet,...

läs mer

Välkommen till TU på bokmässan

TU är som vanligt med på bokmässan i Göteborg den 27-30 september. I år delar vi monter C05:02 med Mediekompass. Och där anordnar vi ett antal samtal om frågor som på olika sätt är relevanta för medier.

läs mer

Frukostmöte: IRM presenterar annonsprognos hos TU

Hur kommer annonsmarknaden för digitala nyhetsmedier, tryckt dagspress och bilagor att utvecklas 2018-19? Och hur ser prognosen ut för hela mediemarknaden? Missa inte TU:s frukostmöte den 31 maj där Madeleine Thor, vd IRM, presenterar reklam- och medieinstitutets prognos för marknadsinvesteringarna 2018 och 2019. Exklusivt för TU:s medlemmar.

läs mer

De vann Årets Dagstidning 2018

I kväll delades utmärkelserna Årets Dagstidning ut på Berns i Stockholm. Priserna delas ut i sju kategorier av branschorganisationen TU – Medier i Sverige. Vinnarna har utsetts av självständiga och branschkunniga jurygrupper. Mer information om priskriterier och...

läs mer

Seminarium: Informationspåverkan och val

VIDEO. Hur ska det svenska valet skyddas från informationspåverkan? Hur kan mediehus stärka sin beredskap och vad är nytt i årets val? Myndigheten för samhällsskydd och beredskap (MSB) och Valmyndigheten berättar under ett seminarium sitt arbete med skyddet av valet.

läs mer

Pin It on Pinterest