Branschfakta

 

Annonsbarometern kvartal 2 2019

TU sammanställer bl a Annonsbarometern print och Internetbarometern. Information samlas in från uppemot 90 dagstidningar som tillhör TU:s medlemsföretag. För att få tillgång till Annonsbarometern behöver du tillhöra ett företag som är medlem i TU.

läs mer

TU Marknad och insikt, v. 25 2019

I veckans nyhetsbrev uppmärksammar vi medieinstitutet Reuters stora Digital News Report, Mary Meekers årliga trendgenomgång och PwC:s prognos för utvecklingen om medie- och underhållningsbranschen. Dessutom sammanfattas delar ut Institutet för mediestudiers rapport – allt i TU Marknad och insikt.

läs mer

TU Marknad och insikt, v. 23 2019

Fler prenumererar på morgontidningen digitalt, beteendebaserad marknadsföring betalar sig inte lika mycket som förväntat och redaktionella medier viktigast vid val. Det är tre av veckans notiser i TU Marknad och insikt.

läs mer

Mediefakta

Bodil Gidlund, projektsamordnare
08-692 46 45 Mobil: 070-823 07 67
bodil.gidlund@tu.se

Tobias Lindberg, analys- och opinionsansvarig
08-692 46 08 Mobil: 076-527 46 40
tobias.lindberg@tu.se

Pin It on Pinterest