Annons- och läsarintäkter

Kvartalsvis presenterar TU annonsbarometern som visar mediehusens generella annonsutveckling i form av tabeller över intäkter i tryckta och digitala kanaler. Informationen samlas in från cirka 100 dagstidningar som tillhör TU:s medlemsföretag, presenteras i tabellform och finns tillgänglig enbart för medlemmarna. TU återrapporterar aggregerat till Institutet för reklam- och mediestatistik (IRM). Dessutom samlar TU in och presenterar användare- och läsarintäkter. Denna statistik presenteras halvårsvis.

Annonsbarometern print Q4 och helåret 2018

Landsorts- och storstadspressens totala annonsintäkt från print uppgick under årets fjärde kvartal till 740,8 miljoner.  För helåret 2018 blev det totalt en minskning av intäkterna med 13 procent. TU sammanställer bl a Annonsbarometern print och Internetbarometern....

läs mer

Annonsbarometern Q3 och ackumulerat 2018

Landsorts- och storstadspressens totala annonsintäkt från print minskade mot samma period fg år med 13 procent (avser jämförbara titlar). TU sammanställer bl a Annonsbarometern print och Internetbarometern. Information samlas in från uppemot 90 dagstidningar som...

läs mer

Annonsbarometern Q2 och första halvåret 2018

Landsorts- och storstadspressens (morgontidningar) totala annonsintäkt från den tryckta tidningen minskade under andra kvartalet med cirka elva procent. TU sammanställer bl a Annonsbarometern print och Internetbarometern. Information samlas in från uppemot 90...

läs mer

Mediefakta

Bodil Gidlund, projektsamordnare
08-692 46 45 Mobil: 070-823 07 67
bodil.gidlund@tu.se

Tobias Lindberg, analys- och opinionsansvarig
08-692 46 08 Mobil: 076-527 46 40
tobias.lindberg@tu.se

Pin It on Pinterest