Mediefakta
Vi hjälper dig att hålla koll på vad som händer i medievärlden – för att du ska kunna fatta välgrundade beslut och för att du ska få möjlighet att agera på förändringar i tid.
TU bevakar löpande utvecklingen på annonsmarknaden samt identifierar trender inom bland annat medieanvändning, andra medieslag och medieköpare.
Marknad och insikt. Vi samlar viktiga konsument-, omvärlds- och annonstrender på mediemarknaden.
Information om mediehusen. Kvartalsvis presenterar vi barometrar över mediehusens generella annons- och läsarutveckling samt utvecklingen för internet och mobilannonsering.
Pandemin slår mot morgonpressens annonsintäkter
TU:s rapport för tredje kvartalet 2020 redovisar morgonpressens annonsintäkter netto från digitala och tryckta kanaler, jämförbara titlar. Informationen är medlemsexklusiv.
Morgonpressens läsarintäkter ökar med 4 procent
Morgontidningarnas läsar- och användarintäkter ökar med 4 procent under första halvåret i år, jämfört med motsvarande period i fjol. Ökningen är särskilt tydlig under årets andra kvartal och i de digitala kanalerna, visar aktuell intäktsstatistik från TU – Medier i Sverige.
Nya siffror – så påverkar coronapandemin morgonpressens intäkter
TU:s rapport för andra kvartalet 2020 redovisar morgonpressens annonsintäkter netto från digitala och tryckta kanaler, jämförbara titlar, samt läsarintäkter. Informationen är medlemsexklusiv.
Morgonpressens annonsintäkter under första kvartalet 2020
TU:s annonsbarometer för första kvartalet 2020 redovisar morgonpressens annonsintäkter netto från digitala och tryckta kanaler, jämförbara titlar. Informationen är medlemsexklusiv.
