TU bevakar marknaden och sammanfattar konsument-, omvärlds- och annonstrender på mediemarknaden i vårt nyhetsbrev TU Marknad och insikt. Nyhetsbrevet är till för att du som arbetar med redaktionell utveckling och affärsutveckling på ett medieföretag enklare ska kunna hålla koll på vad som händer på marknaden och fatta välgrundade beslut. Du tecknar dig för prenumeration genom att mejla info@tu.se.
TU Marknad och insikt, vecka 10 2024
Marknad och insikt handlar denna gång bl a om ett antal spaningar för medieåret 2024 och tips på hur läsaraffären kan stärkas.
TU Marknad och insikt, vecka 51 2023
Marknad och insikt rymmer en medieekonomisk tillbakablick och ett antal spaningar inför 2024. Vi bjuder även på en rad korta nyheter om bland annat AI, X, Threads och Google.
TU Marknad och insikt, vecka 47 2023
Marknad och insikt bjuder bland mycket annat på trender som påverkar 2024 och behovet av nya nyhetsformat.
TU Marknad och insikt, vecka 42 2023
En ny studie om ökad användning av AI i det redaktionella arbetet, ett tydligt generationsgap gällande nyhetskonsumtion och vi belyser raset på annonsmarknaden och spretigheten i mätningarna. Allt i Marknad och insikt.
TU Marknad och insikt, vecka 36 2023
Höstens första Marknad och insikt. Nyhetsbrevet omfattar bland annat en genomgång av ett antal affärsmodeller med stor potential för mediehusen och två olika annonsmarknadsprognoser.