Mediefakta
Vi hjälper dig att hålla koll på vad som händer i medievärlden – för att du ska kunna fatta välgrundade beslut och för att du ska få möjlighet att agera på förändringar i tid.
TU bevakar löpande utvecklingen på annonsmarknaden samt identifierar trender inom bland annat medieanvändning, andra medieslag och medieköpare.
Marknad och insikt. Vi samlar viktiga konsument-, omvärlds- och annonstrender på mediemarknaden.
Information om mediehusen. Kvartalsvis presenterar vi barometrar över mediehusens generella annons- och läsarutveckling samt utvecklingen för internet och mobilannonsering.
Morgonpressens annonsintäkter ökar via digital tillväxt
Ny statistik från Tidningsutgivarna visar morgonpressens annonsintäkter från webben, appar och tryckta tidningar.
Stärkta annonsintäkter – tack vare den digitala affären
Morgonpressens annonsintäkter från webben, appar och tryckta tidningar ökade med 4 procent under 2021, jämfört med samma period förra året.
5 procents minskade läsarintäkter jämfört med tredje kvartalet 2020
Morgonpressens totala hushållsgenererade intäkter vänder neråt. Fördjupad information exklusivt för TU:s medlemmar, kräver inloggning.
Morgonpressens annonsintäkter ökade under tredje kvartalet
Ny statistik från branschorganisationen TU – Medier i Sverige visar att morgonpressens annonsintäkter ökade med 12 procent under det tredje kvartalet.
Fortsatt återhämtning av annonsintäkterna
Under årets tredje kvartal ökar morgonpressens annonsintäkter med 12 procent, enligt ny statistik från TU – Medier i Sverige.
