Mediefakta
Vi hjälper dig att hålla koll på vad som händer i medievärlden – för att du ska kunna fatta välgrundade beslut och för att du ska få möjlighet att agera på förändringar i tid.
TU bevakar löpande utvecklingen på annonsmarknaden samt identifierar trender inom bland annat medieanvändning, andra medieslag och medieköpare.
Marknad och insikt. Vi samlar viktiga konsument-, omvärlds- och annonstrender på mediemarknaden.
Information om mediehusen. Kvartalsvis presenterar vi barometrar över mediehusens generella annons- och läsarutveckling samt utvecklingen för internet och mobilannonsering.
Hushållen lägger mer pengar på digitala nyheter
De svenska morgontidningarnas digitala läsarintäkter ökar under det andra kvartalet med 26 procent.
Läsarintäkterna ökar under första halvåret 2021
De senaste årens positiva trend med stigande digitala konsument- och läsarintäkter fortsätter.
Morgonpressens annonsintäkter ökar
Morgontidningarnas annonsintäkter från webben, appar och papperstidningar ökade med cirka 12 procent under andra kvartalet i år, jämfört med motsvarande period i fjol. Det visar ny statistik från branschorganisationen TU – Medier i Sverige. Annonsintäkterna från...
Morgontidningarnas annonsintäkter ökar med 12 procent
Morgonpressens annonsintäkter ökade med 12,2 procent under andra kvartalet i år. Det visar ny statistik från TU – Medier i Sverige.
Konsumentintäkter ökar och annonsintäkter minskar för morgonpressen
Totala annons- och konsumentintäkter för 103 medverkande morgontidningar uppgår till 2,15 miljarder kronor under kvartal 1 2021.
