Mediefakta
Vi hjälper dig att hålla koll på vad som händer i medievärlden – för att du ska kunna fatta välgrundade beslut och för att du ska få möjlighet att agera på förändringar i tid.
TU bevakar löpande utvecklingen på annonsmarknaden samt identifierar trender inom bland annat medieanvändning, andra medieslag och medieköpare.
Marknad och insikt. Vi samlar viktiga konsument-, omvärlds- och annonstrender på mediemarknaden.
Information om mediehusen. Kvartalsvis presenterar vi barometrar över mediehusens generella annons- och läsarutveckling samt utvecklingen för internet och mobilannonsering.
Digitala läsarintäkter gav morgonpressen tillväxt under tredje kvartalet 2025
Morgonpressens samlade intäkter från läsare och annonsörer ökade med två procent under tredje kvartalet 2025.
Morgonpressens intäkter ökade under tredje kvartalet 2025
Tredje kvartalets samlade intäkter från annonsörer och läsare. Exklusivt för TU:s medlemmar.
TU Marknad och insikt, vecka 42 2025
Nyhetsbrevet i oktober ger en internationell utblick med inspiration från branschen kring AI, marknad och konjunktur.
TU Marknad och insikt, vecka 38 2025
Denna månad har det publicerats många intressanta marknadsnyheter, vilket avspeglar sig i nyhetsbrevet.
Starkt kvartal för landsortspressens digitala läsaraffär
Ny statistik från Tidningsutgivarna visar ökade digitala läsarintäkter med hela 27 procent för landsortstidningarna.
