Annons- och läsarintäkter
Kvartalsvis presenterar TU statistik som visar mediehusens generella annonsutveckling i form av tabeller över intäkter i tryckta och digitala kanaler, samt statistik över läsarintäkter i samma kanaler. Informationen samlas in från cirka 100 dagstidningar som tillhör TU:s medlemsföretag, presenteras i tabellform och finns tillgänglig enbart för medlemmarna. TU återrapporterar aggregerat till Institutet för reklam- och mediestatistik (IRM).

Snabbare skifte mot digitala morgontidningar
Ny statistik från TU visar snabbt ökande digitala läsarintäkter för landsortspressen.
Morgonpressens annonsintäkter fortsätter falla
Ny statistik från branschorganisationen Tidningsutgivarna kring morgonpressens samlade intäkter från annonsörer.
TU redovisar annonsintäkter för andra kvartalet
Morgonpressens annonsintäkter från webben, appar och tryckta tidningar minskade med 4 procent under andra kvartalet 2025.
Morgonpressens intäkter ökar något
Morgonpressens samlade intäkter från annonsörer och läsare ökade med en procent första kvartalet 2025.
De digitala läsarintäkterna ökar allt snabbare
Morgonpressens samlade läsarintäkter från webben, appar och tryckta tidningar var oförändrade under helåret 2024, jämfört med 2023.