Annons- och läsarintäkter
Kvartalsvis presenterar TU statistik som visar mediehusens generella annonsutveckling i form av tabeller över intäkter i tryckta och digitala kanaler, samt statistik över läsarintäkter i samma kanaler. Informationen samlas in från cirka 100 dagstidningar som tillhör TU:s medlemsföretag, presenteras i tabellform och finns tillgänglig enbart för medlemmarna. TU återrapporterar aggregerat till Institutet för reklam- och mediestatistik (IRM).

De digitala läsarintäkterna ökar allt snabbare
Morgonpressens samlade läsarintäkter från webben, appar och tryckta tidningar var oförändrade under helåret 2024, jämfört med 2023.
Dagstidningarnas läsarintäkter oförändrade 2024
Exklusiv medlemsinformation. Läsarintäkter från webben, appar och tryckta tidningar.
Morgonpressens annonsintäkter fortsatte ner 2024
Exklusiv information för TU:s medlemmar om morgonpressens samlade intäkter från annonsörer och läsare.
Morgonpressens intäkter fortsätter falla – värst för landsortspress
Exklusiv information för TU:s medlemmar om morgonpressens samlade intäkter från annonsörer och läsare.
Annonsmarknadsprognos från IRM
Pinfärsk och medlemsexklusiv prognos över annonsinvesteringarna 2024 och 2025.