Mediefakta
Vi hjälper dig att hålla koll på vad som händer i medievärlden – för att du ska kunna fatta välgrundade beslut och för att du ska få möjlighet att agera på förändringar i tid.
TU bevakar löpande utvecklingen på annonsmarknaden samt identifierar trender inom bland annat medieanvändning, andra medieslag och medieköpare.
Marknad och insikt. Vi samlar viktiga konsument-, omvärlds- och annonstrender på mediemarknaden.
Information om mediehusen. Kvartalsvis presenterar vi barometrar över mediehusens generella annons- och läsarutveckling samt utvecklingen för internet och mobilannonsering.
Annonsintäkterna ökade 2022, men dök under kvartal 4
Ny statistik exklusiv för TU:s medlemmar, Q4 samt helår 2022.
TU Marknad och insikt, vecka 4 2023
Nyhetsbrevet Marknad och insikt handlar denna gång bland annat om prognoser och spaningar för 2023.
TU Marknad och insikt, vecka 49 2022
Marknad och insikt handlar denna gång bland annat om Cross Media Measurement, ängslan inom detaljhandeln, Solutions Journalism, medieekonomi och kundrelationer i en digital värld.
Solutions Journalism: En möjlig lösning på låg medietillit och undvikande av nyheter
En djuplodande medlemsexklusiv text om Solutions Journalism.
Måttlig tillväxt i morgonpressens läsaraffär
Morgonpressens samlade läsarintäkter från webben, appar och tryckta tidningar ökade med 1 procent under årets tredje kvartal, skriver TU i ett pressmeddelande.
