Mediefakta
Vi hjälper dig att hålla koll på vad som händer i medievärlden – för att du ska kunna fatta välgrundade beslut och för att du ska få möjlighet att agera på förändringar i tid.
TU bevakar löpande utvecklingen på annonsmarknaden samt identifierar trender inom bland annat medieanvändning, andra medieslag och medieköpare.
Marknad och insikt. Vi samlar viktiga konsument-, omvärlds- och annonstrender på mediemarknaden.
Information om mediehusen. Kvartalsvis presenterar vi barometrar över mediehusens generella annons- och läsarutveckling samt utvecklingen för internet och mobilannonsering.
Morgonpressens annonsintäkter fortsatte minska 2024
Morgonpressens annonsintäkter från webben, appar och tryckta tidningar föll med 8 procent under 2024, jämfört med 2023.
Morgonpressens annonsintäkter fortsatte ner 2024
Exklusiv information för TU:s medlemmar om morgonpressens samlade intäkter från annonsörer och läsare.
TU Marknad och insikt, vecka 8 2025
Denna månad innehåller nyhetsbrevet mycket inspiration i form insikter, nya rapporter och framgångsrika exempel från medievärlden.
TU Marknad och insikt, vecka 4 2025
Årets första nyhetsbrev handlar bl a om förtroendefrågan då det amerikanska presidentvalet gjort ämnet mycket uppmärksammat.
TU Marknad och insikt, vecka 47 2024
Nyhetsbrevet handlar i november bl a om allmänhetens förtroende för medier, hur Generation Z kan nås och den senaste utvecklingen inom AI och sociala medier.
