Evenemang
TU utbildar och inspirerar genom egna kurser, frukostseminarier och dagar för erfarenhetsutbyte. Vi finns på bokmässan och anordnar välbesökta seminarier om aktuella mediefrågor under Almedalsveckan. Varje år arrangeras branschens konferens och tävling Årets Dagstidning i TU:s regi.
Evenemang, seminarier och utbildning
När du anmäler dig till något av våra event eller kurser använder vi inte dina uppgifter till annat än det som berör eventet. Vi säljer aldrig dina personuppgifter till tredje part. Mer om vår dataskyddspolicy och hur vi samlar in och använder personuppgifter i vår verksamhet kan du läsa om här >>
Villkor vid bokning
Vid förhinder ska avanmälan ske till TU snarast. I de fall du vill skicka en ersättare ska detta meddelas till TU senast 7 dagar innan kursstart, det tillkommer en administrativ avgift om 300 kr. Avanmälan samt namnändring skickas till admin@tu.se.
Eventuella kostnader som uppstår om konferens/kurs/utbildning/seminarium ställs in eller flyttas tar TU inte ansvar för.
Observera att vissa event har särskilda bokningsvillkor, detta finns angivet på anmälningssidan.
Vänligen kontrollera därför de bokningsvillkor som gäller för just ditt event.
TU Live: Annonsering och varumärkesbygge
TU arrangerar ett efterfrågat seminarium på temat Brand Safety. Hur påverkar annonser människor och hur bygger de varumärken långsiktigt?
TU Live: Schrems II
Inbjudan till TU:s medlemmar. Överföringar av personuppgifter utanför EU – kan vi använda amerikanska molntjänster i ljuset av Schrems II?
TU Live om rörlig bild och upphovsrätten
På onsdag den 15 december hölls ett digitalt TU Live om upphovsrättslagstiftningen kring länkning och inbäddning, mot bakgrund av att många redaktioner och mediehus vill kunna bädda in andras bilder och filmklipp från till exempel sociala mediekanaler.
Digital kurs i ansvarigt utgivarskap 10 mars 2022
Kursen vänder sig främst till personer som är ansvarig utgivare/ställföreträdande utgivare eller står i begrepp att få ett sådant uppdrag eller behöver fördjupad kännedom om frågorna.
Rätten att bli glömd och rätten att få veta
I en principiellt viktig dom från kammarrätten i Göteborg döms Google att betala 50 miljoner kronor i böter på grund av sin rutin att informera webbansvariga när en sökträff tagits bort från listan över sökresultat i enlighet med “rätten att bli glömd”.
