Mediefakta
Vi hjälper dig att hålla koll på vad som händer i medievärlden – för att du ska kunna fatta välgrundade beslut och för att du ska få möjlighet att agera på förändringar i tid.
TU bevakar löpande utvecklingen på annonsmarknaden samt identifierar trender inom bland annat medieanvändning, andra medieslag och medieköpare.
Marknad och insikt. Vi samlar viktiga konsument-, omvärlds- och annonstrender på mediemarknaden.
Information om mediehusen. Kvartalsvis presenterar vi barometrar över mediehusens generella annons- och läsarutveckling samt utvecklingen för internet och mobilannonsering.
Morgonpressens intäkter ökar något
Morgonpressens samlade intäkter från annonsörer och läsare ökade med en procent första kvartalet 2025.
TU Marknad och insikt, vecka 16 2025
Trump 2.0 närmar sig de 100 dagarna och man kan ana hur påverkan på nyhetsmedier blir. Men motståndskraften i branschen växer med nya initiativ inom affärstänk och AI-lösningar.
TU Marknad och insikt, vecka 12 2025
Månadens Marknad och insikt innehåller denna gång bland annat upplagestatistik från Storbritannien och USA, goda exempel och innehållsrika rapporter.
De digitala läsarintäkterna ökar allt snabbare
Morgonpressens samlade läsarintäkter från webben, appar och tryckta tidningar var oförändrade under helåret 2024, jämfört med 2023.
Dagstidningarnas läsarintäkter oförändrade 2024
Exklusiv medlemsinformation. Läsarintäkter från webben, appar och tryckta tidningar.
